Nejvyšší pokuta pro "šmejdy". Firma lákala na stotisícovou výhru, od seniorů vybírala tisíce za nic

Ekonomika Ekonomika
24. 2. 2016 10:13
Firma Astena group opakovaně lákala seniory na slosování o 100 000 korun v hotovosti a v letáku lživě zdůrazňovala, že se nejedná o předváděcí akci. K žádnému slosování však na těchto akcích nedošlo, zato inspektoři ČOI prokázali, že účastníci zaplatili několikatisícové částky za pochybný příslib voucheru na nákup libovolného zboží. ČOI za to firmě udělila pokutu ve výši dvou milionů korun. Ta je už pravomocná.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha - Pokuty za předváděcí akce přitvrdily. Firma Astena group musí zaplatit dva miliony korun za nekalé obchodní praktiky včetně těch agresivních. Rozhodla o tom Česká obchodní inspekce (ČOI). Pokuta již nabyla právní moci, informuje mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Je to první pokuta firmě Astena group a je to zároveň nejvyšší pokuta organizátorům těchto akcí, pro něž se vžilo označení šmejdi.

"Firma opakovaně lákala spotřebitele na slosování o 100 000 korun v hotovosti a v letáku navíc zdůrazňovala, že se nejedná o předváděcí akci, ačkoli opak byl pravdou," uvedl Fröhlich. Dealeři firmy telefonicky kontaktovali vytipované seniory a pod záminkou převzetí dárku je zvali na soutěž o 100 000 korun.

"K žádnému slosování však na těchto akcích nedošlo, zato inspektoři kontrolami prokázali, že účastníci zaplatili několikatisícové částky za pochybný příslib voucheru na nákup libovolného zboží," dodal Fröhlich.

Kolik obětí má společnost na kontě, nelze podle inspekce vyčíslit. ČOI po uložení sankce zaslala 17. února příslušnému živnostenskému úřadu návrh na odebrání živnostenského oprávnění společnosti Astena group.

Stejně vysokou pokutu ČOI dala v květnu 2013 za předváděcí akce 1. České reklamní společnosti za promyšlenou manipulaci a agresivní nátlak na seniory během prodeje.

 

Právě se děje

před 6 hodinami

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy