reklama
 
 

Na e-shopy už připadá desetina maloobchodních tržeb v Česku, ukazují čerstvá čísla

3. 1. 2018 11:25
V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard korun. Česko patří mezi země s největším podílem on-line nákupů v Evropě.

Praha - Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard korun. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.

"Rok 2017 přinesl pro e-commerce další výrazný růst prodejů, který bude znamenat kromě jiného dosažení 10,5procentního podílu na celém českém maloobchodě. Překonání této hranice považujeme za velice výrazný milník ve vývoji internetového obchodování," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

Podle údajů E-commerce Europe za rok 2016 patří ČR mezi země s největším podílem on-line nákupů v Evropě. Žebříček vede Dánsko s podílem 24 procent, na druhém místě je Británie (20,9 %). Následují Německo (11,2 %), Irsko (10,2 %) a Česko. Nejmenší podíl v maloobchodu mají e-shopy v Bulharsku, jen 1,3 procenta.

Česká e-commerce tak v uplynulém roce zaznamenala další rekordní růst. "On-line platby, zrychlování procesů a vstup čistě off-line hráčů (kamenných prodejen) do prostředí on-linu," shrnul vývoj uplynulého roku ředitel Heureky Tomáš Braverman. Za konečnou celkovou útratou 115 miliard korun podle něj stály i silné vánoční prodeje.

Podle Vetyšky na internetu dlouhodobě roste zájem o zboží denní spotřeby, což je podpořeno stále lepší logistikou stejně jako důvěrou v české e-shopy. "Věříme, že i nadále on-line prodeje porostou, k čemuž jistě přispěje také sílící prolínání internetových obchodů s klasickými kamennými prodejnami. Splývání prodejních kanálů bude v roce 2018 jedním z nejvýznamnějších trendů v maloobchodě vůbec," dodal Vetyška.

Nejčastěji nakupují na internetu lidé ve věku 25 až 34 let. Nejméně často starší 55 let. Češi nakupují na internetu nejvíce oblečení, kosmetiku a počítače.

Obrat internetových obchodů:

Rok Obrat
2011 44 mld. Kč
2012 51 mld. Kč
2013 58 mld. Kč
2014 67 mld. Kč
2015 81 mld. Kč
2016 98 mld. Kč
2017 115 mld. Kč

zdroj: APEK, Heureka.cz

autor: ČTK | 3. 1. 2018 11:25

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama