reklama
 
 

Na Černý pátek proudily miliardy. Průměrná sleva v e-shopech byla 17 procent

Aktualizováno 27. 11. 2017 16:52
E-shopům během výprodejové akce vzrostly tržby meziročně o desítky procent, i když slevy nevystoupaly do závratných výšin.

Praha - Obraty tuzemských e-shopů dosáhly v posledním týdnu během slevových akcí na takzvaný Černý pátek téměř čtyř miliard korun, uvedla Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Průměrná sleva dosáhla v e-shopech ale jen 17 procent oproti často inzerovaných desítkám procent. Někteří obchodníci slevovou akci prodloužili až do dneška.

České internetové obchody odstartovaly Černým pátkem hlavní vánoční sezonu. "Celkem se obraty blížily za uplynulých sedm dní čtyřem miliardám korun, přičemž zájem zákazníků byl oproti loňskému roku takřka o třetinu větší," řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

"V některých kategoriích byly slevy průměrně 20 procent, například knihy, filmy a hry, někde to naopak bylo méně - například bílé zboží (16 procent)," uvedl ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.

Mezi nejoblíbenějšími produkty se zajímavou slevou byly v minulém týdnu podle něj třeba brýle pro virtuální realitu, hry pro Playstation, vysavač nebo kuchyňský robot.

Skupina e-shopů Mall Group čeká za Black Friday růst tržeb o 50 procent oproti loňské jedné miliardě korun. "Nejsilnější kategorií z hlediska obratu byly tradičně velké domácí spotřebiče s 19 procenty, následují malé domácí spotřebiče, na třetím místě shodně videotechnika s mobilními telefony - 9,5 procenta," uvedl firmy mluvčí Jan Řezáč. Z hlediska počtu prodaných kusů vedou s 18 procenty hračky. Během slev odbavilo distribuční centrum Mall.cz 548 000 kusů zboží.

Tržby prodejen Euronics vzrostly oproti loňskému roku o více než 50 procent. "Hlavní nárůst evidujeme u webových objednávek, kde se tržby téměř zdvojnásobily. Největší zájem je o mobilní telefony, tablety, nositelnou elektroniku a velké domácí spotřebiče," uvedla mluvčí Euronics Lenka Mastešová.

Internetový obchod T.S.Bohemia během desetidenního Black Friday dosáhl růstu tržeb o 37 procent meziročně. Nejúspěšnější kategorií z hlediska prodaných kusů byly mobilní telefony a domácí spotřebiče.

E-shopy čekají rekordní vánoční tržby, podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci meziročně vzrostou o téměř pětinu na 38 miliard korun.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Označení "Černý pátek" zřejmě vzniklo jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících.

Podívejte se, jak vypadal Černý pátek v amerických obchodech:

Ve velkém stylu odstartoval pověstný Černý pátek v New Yorku | Video: Reuters |  01:50

autor: ČTK | 27. 11. 2017 16:26

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama