Makro zavádí "krizovou" slevu pro věrné zákazníky

Ekonomika Ekonomika, red eko
19. 3. 2009 15:03
Velkoobchod chce údajně pomoci podnikatelům v krizi
Makro má v Česku 800 tisíc zákazníků. Osmina z nich bude mít na slevu nárok.
Makro má v Česku 800 tisíc zákazníků. Osmina z nich bude mít na slevu nárok. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Brno - Velkoobchodní řetězec Makro nechce, aby jeho největší zákazníci kvůli finanční krizi omezili nákupy. Nabídne jim proto objemové slevy.

„Zákazníci se statusem Zlatý partner, kteří u nás měsíčně utratí přes 40 tisíc korun, můžou počítat se slevou ve výši tří procent nákupu. Zákazníci, patřící mezi Stříbrné partnery s měsíční útratou přes 20 tisíc korun, dostanou jednoprocentní slevu," uvedl Aleš Drábek, ředitel pro řízení vztahů se zákazníky společnosti Makro Cash&Carry.

Z celkem 800 tisíc registrovaných zákazníků by se podle vedení společnosti měly tyto slevy týkat asi 100 tisíc podnikatelů. Sleva se při nákupu promítne rovnou do faktury.

„Krize začíná negativně ovlivňovat naše zákazníky, co se týká poklesu tržeb. Zejména v oblasti nezávislého maloobchodu a gastronomie a hotelnictví," dodal Drábek.

Lidé šetří na nákupech od prosince

Útraty obyvatel Česka začaly klesat už na sklonku loňského roku. Podle ČTK klesly v prosinci meziročně o 2,9 procenta. Na vině je omezování výroby v mnoha podnicích, tedy propouštění či takzvaná částečná nezaměstnanost, kdy lidé zůstávají doma jen s částí platu.

Makro není prvním řetězcem, který ve své obchodní strategii zohledňuje hospodářskou krizi. Tesco má ve svých prodejnách samostatné regály s akčním zbožím označené sloganem „Tesco pomáhá v době krize".

Společnost Spar zase zřídila takzvaný antikrizový program. Na jejím webu najdou lidé pod tímto sloganem aktuální nabídku slev a rady jak ušetřit. Součástí jsou také „chytré srovnávače", ukazující například rozdíl ve spotřebě běžné a úsporné žárovky nebo rozdíl ve spotřebě vody ve vaně a ve sprše.

Čtěte také:

Firmy šetří, sáhnout lidem na stravenky se však bojí

Češi dohánějí Západ, stále více platí kartou

 

Právě se děje

Další zprávy