L'Oréal přestane lákat na bělicí účinek. Schytal kritiku během protestů proti rasismu

ČTK ČTK
27. 6. 2020 7:13
Francouzský L'Oréal přestane na obalech svých pleťových přípravků uvádět výrazy odkazující na bílou barvu, jako je bělicí nebo světlý. V pátek to podle agentury Reuters uvedla jeho mluvčí. Největší výrobce kosmetiky na světě reaguje na sílící kritiku sociálních sítí a s krokem přichází den poté, co podobné oznámení učinila britsko-nizozemská společnost Unilever.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: iStock

Unilever a L'Oréal jsou dva největší hráči na globálním trhu bělících krémů. Oblíbené jsou tyto přípravky v četných asijských, afrických a karibských zemích, kde se světlá barva kůže považuje za žádoucí.

L'Oréal vyrábí na příklad bělicí krém Garnier Skin Naturals White Complete Multi Action Fairness Cream. Unilever si v časech, kdy se pozornost celého světa soustředí na protesty proti rasové nesnášenlivosti, vysloužil kritiku především za svou značku Fair & Lovely (Světlé a půvabné).

Ještě o krok dál se rozhodla jít společnost Johnson & Johnson. Ta má kořeny ve Spojených státech, kde před měsícem vypukla vlna demonstrací po smrti černocha George Floyda, kterému bělošský policista při zatýkání klečel několik minut na krku, i když Floyd prosil o pomoc, protože nemohl dýchat. Firma se rozhodla, že své bělicí krémy značky Neutrogena a Clean & Clear určené pro asijský a blízkovýchodní trh přestane prodávat.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Odveta za francouzskou digitální daň, USA mohou uvalit 25procentní clo

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa dnes oznámila dodatečná 25procentní cla na zboží dovážené z Francie v hodnotě 1,3 miliardy dolarů (přes 30 miliard Kč) jako odvetu za francouzskou digitální daň. Zavedení těchto cel však odkládá o 180 dnů, aby tak poskytla čas na vyřešení sporu.

Americký obchodní zmocněnec Robert Lighthizer uvedl, že francouzská digitální daň se nespravedlivě soustředí na americké podniky působící v oblasti digitálních technologií. Ohlášená cla se podle něj týkají například francouzské kosmetiky a kabelek.

Francouzský parlament schválil tříprocentní digitální daň loni v červenci. Letos v lednu se však Francie dohodla s USA na příměří, podle kterého Paříž odloží výběr digitální daně na konec roku a Washington na oplátku prozatím nezavede odvetná cla.

Zdroj: ČTK
před 4 hodinami

Klub z Amiens neuspěl se žalobou proti sestupu z ligy

Francouzský fotbalový klub SC Amiens neuspěl u nejvyššího správního soudu se žalobou proti sestupu z první ligy. Jeho prezident Bernard Joannin nevyloučil, že podnikne další právní kroky, klub se ale zároveň začal připravovat na start v druhé nejvyšší soutěži. Elitní ligu musel tým z Amiens opustit poté, co v době předčasného ukončení sezony deset kol před koncem kvůli pandemii koronaviru figuroval v tabulce na sestupové pozici.

Podle odborného posudku bude sestup pro klub znamenat ztráty ve výši 44 až 55 milionů eur. Joannin prohlásil, že soudce ignoroval jeho argumenty, a zvažuje další odvolání s cílem vybojovat náhradu škody.

Společně s Amiens sestoupilo i Toulouse. Oba kluby proti tomu neúspěšně protestovaly. Sestup mezitím zpečetilo i valné shromáždění ligy LFP, na němž se většina klubů vyslovila pro to, aby i v příští sezoně hrálo Ligue 1 jen dvacet týmů a ne dvaadvacet.

Další zprávy