Lidl už nechce být „skromným obchodem pro chudé“, promění své prodejny

Ekonomika Adéla Klečková, Ekonomika
30. 11. 2015 13:27
Německý řetězec mění svou strategii. Chce zvýšit kvalitu svého zboží, vybavení svých obchodů a přilákat i bohatší zákazníky. V pátek otevře i první novou prodejnu v Česku – konkrétně v Berouně. „Ani chudí lidé se při nakupování nechtějí v obchodech cítit chudí,“ vysvětlil Boris Planer z analytické firmy Planet Retail.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Jan Rasch

Praha – Řetězec Lidl už nemá být synonymem skromně vybavených obchodů pro chudé. Německá společnost s prodejnami ve třech desítkách zemí včetně České republiky mění svoji strategii. Chce zvýšit kvalitu svého zboží, vybavení svých obchodů a přilákat i bohatší zákazníky.

Do zvětšení a modernizace prodejen investuje řetězec stovky milionů eur. V pátek otevře i první novou prodejnu v Česku – konkrétně v Berouně. „Podrobnosti o nové podobě prodejen zatím nemohu prozradit,“ říká mluvčí tuzemského Lidlu Jitka Vrbová. Změny jsou ale už patrné ve většině evropských zemí.

Prodejny mají široké vchody, objevily se luxusní skleněné vitríny, stěny jsou v teplých hnědavých odstínech. Víno a zelenina budou vystaveny ve vkusných dřevěných bednách, stejně jako ostatní řetězce bude i Lidl mít v obchodech vlastní pekárny.

„Ani chudí lidé se při nakupování nechtějí v obchodech cítit chudí,“ vysvětlil Boris Planer z analytické firmy Planet Retail v německém deníku Handelsblatt. Ke změně podoby prodejen i celkové strategie přiměla Lidl konkurence, hlavně tlak německého řetězce s levnými potravinami Aldi, a také snaha o expanzi.

Ani po provedených změnách ale nebude moci Lidl konkurovat jiným supermarketům, pokud jde o výběr zboží. Zatímco německé obchodní řetězce Edeka nebo Rewe nabízejí zákazníkům až 20 tisíc produktů, Lidl zatím nepřekročil ani 2500.

Lidl chce stále zůstat obchodem nízkých cen a toho dosahuje podle listu Financial Times právě omezenou nabídkou zboží. Zvýšeným nárokům zákazníků chce ale vyhovět tím, že nabízené zboží zkvalitní, napsal Handelsblatt.

Kromě nových klientů chce obchodní řetězec expandovat také na nové trhy. Jeho hlavním cílem je teď Amerika. „Přineseme do USA nejvyšší kvalitu za nejlepší ceny,“ slíbil výkonný ředitel Lidlu Sven Seidel v rozhovoru pro Handelsblatt.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Kosovo uznává méně než 100 ze 193 států OSN, uznání stáhla Ghana

Uznání Kosova už stáhlo 16 zemí, a nezávislost této bývalé jihosrbské provincie tak nyní podporuje méně než 100 ze 193 členských států OSN. O víkendu přišla do Bělehradu příslušná nóta z Ghany, informovala agentura Tanjug.

Srbsko tím zaznamenalo další úspěch ve svém diplomatickém úsilí přesvědčovat země, které uznaly nezávislost Kosova, aby od tohoto svého rozhodnutí ustoupily. Priština to ostře kritizuje a loni kvůli snaze Srbska o její diplomatické blokování zavedla stoprocentní cla na dovoz srbského zboží.

Zdroj: ČTK
Další zprávy