Lidl už nechce být „skromným obchodem pro chudé“, promění své prodejny

Ekonomika Adéla Klečková, Ekonomika
30. 11. 2015 13:27
Německý řetězec mění svou strategii. Chce zvýšit kvalitu svého zboží, vybavení svých obchodů a přilákat i bohatší zákazníky. V pátek otevře i první novou prodejnu v Česku – konkrétně v Berouně. „Ani chudí lidé se při nakupování nechtějí v obchodech cítit chudí,“ vysvětlil Boris Planer z analytické firmy Planet Retail.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Jan Rasch

Praha – Řetězec Lidl už nemá být synonymem skromně vybavených obchodů pro chudé. Německá společnost s prodejnami ve třech desítkách zemí včetně České republiky mění svoji strategii. Chce zvýšit kvalitu svého zboží, vybavení svých obchodů a přilákat i bohatší zákazníky.

Do zvětšení a modernizace prodejen investuje řetězec stovky milionů eur. V pátek otevře i první novou prodejnu v Česku – konkrétně v Berouně. „Podrobnosti o nové podobě prodejen zatím nemohu prozradit,“ říká mluvčí tuzemského Lidlu Jitka Vrbová. Změny jsou ale už patrné ve většině evropských zemí.

Prodejny mají široké vchody, objevily se luxusní skleněné vitríny, stěny jsou v teplých hnědavých odstínech. Víno a zelenina budou vystaveny ve vkusných dřevěných bednách, stejně jako ostatní řetězce bude i Lidl mít v obchodech vlastní pekárny.

„Ani chudí lidé se při nakupování nechtějí v obchodech cítit chudí,“ vysvětlil Boris Planer z analytické firmy Planet Retail v německém deníku Handelsblatt. Ke změně podoby prodejen i celkové strategie přiměla Lidl konkurence, hlavně tlak německého řetězce s levnými potravinami Aldi, a také snaha o expanzi.

Ani po provedených změnách ale nebude moci Lidl konkurovat jiným supermarketům, pokud jde o výběr zboží. Zatímco německé obchodní řetězce Edeka nebo Rewe nabízejí zákazníkům až 20 tisíc produktů, Lidl zatím nepřekročil ani 2500.

Lidl chce stále zůstat obchodem nízkých cen a toho dosahuje podle listu Financial Times právě omezenou nabídkou zboží. Zvýšeným nárokům zákazníků chce ale vyhovět tím, že nabízené zboží zkvalitní, napsal Handelsblatt.

Kromě nových klientů chce obchodní řetězec expandovat také na nové trhy. Jeho hlavním cílem je teď Amerika. „Přineseme do USA nejvyšší kvalitu za nejlepší ceny,“ slíbil výkonný ředitel Lidlu Sven Seidel v rozhovoru pro Handelsblatt.

 

Právě se děje

před 14 minutami

Podle Borise Johnsona stojí Írán za útoky na ropná zařízení v Saúdské Arábii

Teherán z útoku, ke kterým došlo 14. září letošního roku, už dříve obvinil americký prezident Donald Trump. K zodpovědnosti se mezitím přihlásila jemenská skupina šíitských povstalců, kteří jsou podporovaní právě Íránem. 

"Budeme pracovat s našimi americkými a evropskými přáteli, abychom zareagovali způsobem, který by deeskaloval napětí v oblasti (Perského, pozn. red.) zálivu," řekl Johnson novinářům na palubě letadla po cestě na klimatický summit OSN v New Yorku.

Teherán jakékoli zapojení do incidentu odmítá a varuje, že případné odvetné údery ze strany Spojených států nebo Saúdské Arábie vyústí v "totální válku".

před 35 minutami

Trump a Johnson chtějí mít do července 2020 uzavřenou obchodní dohodu

Britský premiér Boris Johnson a americký prezident Donald Trump se dohodli, že do července příštího roku uzavřou obchodní dohodu mezi oběma zeměmi, píše britský deník The Sun. Na složitá jednání by tak měli zhruba jen devět měsíců. Fungovat by dohoda začala až po skončení případného přechodného období po vystoupení Spojeného království v Evropské unie. 

Zdroj: Reuters
Další zprávy