Lidl už nechce být „skromným obchodem pro chudé“, promění své prodejny

Ekonomika Adéla Klečková, Ekonomika
30. 11. 2015 13:27
Německý řetězec mění svou strategii. Chce zvýšit kvalitu svého zboží, vybavení svých obchodů a přilákat i bohatší zákazníky. V pátek otevře i první novou prodejnu v Česku – konkrétně v Berouně. „Ani chudí lidé se při nakupování nechtějí v obchodech cítit chudí,“ vysvětlil Boris Planer z analytické firmy Planet Retail.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Jan Rasch

Praha – Řetězec Lidl už nemá být synonymem skromně vybavených obchodů pro chudé. Německá společnost s prodejnami ve třech desítkách zemí včetně České republiky mění svoji strategii. Chce zvýšit kvalitu svého zboží, vybavení svých obchodů a přilákat i bohatší zákazníky.

Do zvětšení a modernizace prodejen investuje řetězec stovky milionů eur. V pátek otevře i první novou prodejnu v Česku – konkrétně v Berouně. „Podrobnosti o nové podobě prodejen zatím nemohu prozradit,“ říká mluvčí tuzemského Lidlu Jitka Vrbová. Změny jsou ale už patrné ve většině evropských zemí.

Prodejny mají široké vchody, objevily se luxusní skleněné vitríny, stěny jsou v teplých hnědavých odstínech. Víno a zelenina budou vystaveny ve vkusných dřevěných bednách, stejně jako ostatní řetězce bude i Lidl mít v obchodech vlastní pekárny.

„Ani chudí lidé se při nakupování nechtějí v obchodech cítit chudí,“ vysvětlil Boris Planer z analytické firmy Planet Retail v německém deníku Handelsblatt. Ke změně podoby prodejen i celkové strategie přiměla Lidl konkurence, hlavně tlak německého řetězce s levnými potravinami Aldi, a také snaha o expanzi.

Ani po provedených změnách ale nebude moci Lidl konkurovat jiným supermarketům, pokud jde o výběr zboží. Zatímco německé obchodní řetězce Edeka nebo Rewe nabízejí zákazníkům až 20 tisíc produktů, Lidl zatím nepřekročil ani 2500.

Lidl chce stále zůstat obchodem nízkých cen a toho dosahuje podle listu Financial Times právě omezenou nabídkou zboží. Zvýšeným nárokům zákazníků chce ale vyhovět tím, že nabízené zboží zkvalitní, napsal Handelsblatt.

Kromě nových klientů chce obchodní řetězec expandovat také na nové trhy. Jeho hlavním cílem je teď Amerika. „Přineseme do USA nejvyšší kvalitu za nejlepší ceny,“ slíbil výkonný ředitel Lidlu Sven Seidel v rozhovoru pro Handelsblatt.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Italská policie provedla razie kvůli pádu janovského mostu

V rámci vyšetřování okolností tragického pádu mostu v Janově provedla nyní italská policie razie v sídle provozovatele dálniční sítě Autostrade per l'Italia (ASPI) a její dceřiné firmy SPEA, která dohlíží na bezpečnost staveb. Dnes o tom informovala agentura APA. Při neštěstí loni přišlo o život 43 lidí, dosavadní vyšetřování ukazuje na závažná bezpečnostní pochybení. Vlastníkovi obou společností, holdingu Atlantia, v důsledku hrozí, že přijde o koncesi na provoz dálnic.

Dálniční Morandiho most v Janově se loni v srpnu zřítil v délce 100 metrů. Tragédie vyvolala obavy o bezpečnost mostů v italské dálniční síti. Uvedené firmy čelí podezření, že falšovaly dokumenty o bezpečnostních kontrolách na mostech před neštěstím i po něm. Podle zjištění italského tisku byly už od roku 2014 obeznámeny s rizikem zřícení stavby. Tři zástupci firmy proto skončili ve vazbě, desítky dalších manažerů úřady vyšetřují.

Zdroj: ČTK
Další zprávy