Věrnostní program Lidlu dorazil i do Česka. Láká na slevy na míru

Ekonomika Ekonomika
17. 9. 2020 14:35
Obchodní řetězec Lidl v Česku spouští věrnostní program Lidl Plus. Zdarma je ke stažení jako aplikace v App Store a Google Pay. Digitální karta má podobu unikátního QR kódu, který se v průběhu markování zboží přikládá ke speciálnímu skeneru. O nové službě informoval řetězec v tiskovém prohlášení. Například na Slovensku program funguje již od počátku letošního roku.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Pro zákazníky, kteří budou věrnostní program využívat, slibuje řetězec výhody. "Ty spočívají v zajímavých Lidl Plus cenách, exkluzivních slevových kuponech i aktuálních letácích, které se mění každý týden," upřesňuje jednatel společnosti Lidl Michal Farník. Kupony je možné v aplikaci libovolně aktivovat a deaktivovat, a zvolit tak jejich platnost i segment nabídky.

Aplikace dále obsahuje elektronické opisy papírových účtenek. Ty zůstanou trvale uložené v historii nákupů. V aplikaci mají s postupem času přibývat další funkcionality.

Vývojem loajalitního programu se Lidl zabývá již déle než dva roky. V současné době je Lidl Plus aktivní ve 12 zemích Evropy, ve kterých mohou digitální kartou nakupovat i čeští zákazníci. Kromě Slovenska jde o Rakousko, Španělsko, Dánsko, Polsko, Německo, Nizozemí, Belgii, Lucembursko, Finsko a Velkou Británii s Irskem.

Lidl má přitom mobilní aplikaci už od roku 2013. Verze propojená s e-shopem je pak stará rok a půl. Nabízí informace o nových nabídkách, možnost nákupního seznamu, objednání zboží přes e-shop a možnost sdílet vybrané zboží přes SMS. "Funkčnost aplikace v současné době považujeme za plně dostačující," uvedl Lidl v prosinci loňského roku.

Věrnostní programy hojně využívají i konkurenční řetězce v Česku. Například Kaufland v únoru zavedl věrnostní kartu, kterou si podle prodejce za zhruba dva týdny registrovalo 760 000 lidí. "Očekáváme, že během letošního roku se do věrnostního programu zapojí až 1,5 milionu lidí," dodala mluvčí Renata Maierl letos na jaře.

Řetězec Globus přišel s novinkami ve své mobilní aplikaci Můj Globus před Vánocemi. Aplikace má v sobě zabudovaný skener, virtuální věrnostní kartu, ukládá účtenky a umožňuje sdílet nákupní seznam.

Své aplikace má také Makro, Penny Market, Tesco nebo Coop.

Lidl vstoupil na český trh v roce 2003, nyní zde provozuje 255 prodejen. Přes 80 procent sortimentu tvoří privátní značky. Kromě potravin nabízí oblečení nebo potřeby pro domácnost a kutily. Toto zboží je dostupné i v jeho e-shopu.

Po výsledcích za minulé hospodářské období je Lidl podle tržeb největším potravinářským řetězcem v ČR. Přeskočil Kaufland, který byl na prvním místě, ale za stejné období utržil 56,2 miliardy korun. 

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Důvěra v ekonomiku po pěti měsících klesla. Lidé se čím dál více bojí nezaměstnanosti

Důvěra v českou ekonomiku po pětiměsíčním růstu v říjnu klesla meziměsíčně o 4,5 bodu na 86,4 bodu. Snížila se hlavně důvěra spotřebitelů, u nichž indikátor klesl o 11,6 bodu. Po jarním propadu je to druhý nejvyšší pokles od začátku sledování. Důvodem je pandemie koronaviru a s ní související opatření. Nižší je i důvěra u podnikatelů. V pondělí o tom informoval Český statistický úřad (ČSÚ).

Průzkum se uskutečnil od 1. do 19. října. Vzhledem k tomu, jak dynamicky se situace v posledních dnech vyvíjí, promítla se aktuálně platná opatření do odpovědí pouze částečně, upozornili statistici.

Hodnota důvěry spotřebitelů je nyní na 86 bodech, níže byla naposledy v dubnu. "Oproti září se lidé mnohem více obávají zhoršení celkové ekonomické situace a vlastní finanční situace. Velká většina respondentů se rovněž obává růstu nezaměstnanosti," uvedl vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ Jiří Obst.

Zdroj: ČTK
Další zprávy