Lidl se stal českou dvojkou, utržil 52 miliard. Dotahuje se na sesterský Kaufland

ČTK ČTK
Aktualizováno 1. 3. 2019 11:56
Diskonty Lidl v ČR vykázaly ve finančním roce 2017/2018 rekordní zisk před zdaněním 5,1 miliardy korun, meziročně o 27 procent víc. Díky růstu tržeb o pětinu na 52,3 miliardy řetězec poskočil ze čtvrtého na druhé místo žebříčku největších tuzemských obchodníků, za Kaufland.
Foto: Lidl

Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Lidl loni očekával, že spuštění vlastního e-shopu v roce 2017 se výrazně promítne do obratu. Zájem zákazníků předčil očekávání. Velká poptávka je po módě a sportovním textilu.

Společnost letos plánuje vytvořit v ČR více než 700 nových pracovních míst, stejně jako loni. "V loňském roce jsme vytvořili více než 700 nových pracovních míst, a to jak díky aktivní podpoře zkrácených úvazků, tak i díky novým prodejnám. V loňském obchodním roce jsme jich otevřeli sedm a několik jich plánujeme i pro tento rok. V roce 2019 tak nabídneme přibližně 700 nových pracovních míst," uvedl tento týden ředitel společnosti Pavel Stratil.

Největší obchodníci v ČR (pořadí řetězců je pouze orientační, účetní období jednotlivých společností se liší):

Společnost Tržby v mld. Kč Zisk/ztráta v mil. Kč Účetní období
Kaufland 57,6 3078 (před zdaněním) 3/2017-2/2018
Lidl 52,3 5149 (před zdaněním) 3/2017-2/2018
Albert ČR 49,7 170 2017
Tesco 45,4 1278 3/2017-2/2018
Geco 34,3 371 2017
Penny Market 33,9 542 2017
Makro 29,2 577 10/2016-9/2017
Skupina COOP 27 -- 2016
Billa 25,6 370 2017
Alza.cz 25 808* 2018
Globus 23,1 401 7/2017-6/2018

Zdroj: účetní závěrky
* 2017

Diskont má v Česku 243 prodejen a loni zaměstnával 6267 pracovníků. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Řetězec patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandem patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.

 

Právě se děje

Další zprávy