reklama
 
 

Kvalitu bot v Česku má ocenit nová značka, pomůže s výběrem zdravé obuvi

20. 7. 2016
Značka jakosti má spotřebitelům pomoci vybrat si výrobek správné konstrukce bez zdravotních rizik. Před udělením značky je obuv podrobena zkoumání komise, jejímiž členy jsou mimo jiné lékaři, pracovník biomechanické laboratoře, technik, odborník na zdravotně nezávadné obouvání či designér obuvi.

Praha - Na český trh vstupuje v rámci programu Česká kvalita nová značka jakosti Komfortní obuv. Ta má spotřebitelům pomoci vybrat si na trhu kvalitní výrobek správné konstrukce bez zdravotních rizik. Uvedli to dnes zástupci programu Česká kvalita a České obuvnické a kožedělné asociace.

Před udělením značky kvality je obuv podrobena zkoumání komise, jejímiž členy jsou mimo jiné lékaři, pracovník biomechanické laboratoře, technik, odborník na zdravotně nezávadné obouvání či designér obuvi. Teprve po úspěšném absolvování všech testů může daný typ obuvi získat značku, a to s omezením na tři roky.

"Správná konstrukce obuvi je skutečně klíčová. Například přirozenou tlumicí schopnost klenby nožní může nevhodná obuv snížit až o 60 procent! To se pak velmi negativně projeví na celém pohybovém aparátu," uvedla tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace Vlasta Mayerová.

Smyslem nové značky je poskytnout spotřebitelům možnost vybrat si na trhu mnohdy přesyceném nekvalitní či zdravotně závadnou obuví výrobek správné konstrukce, zajišťující pohodné nošení bez zdravotního rizika, s vysokou odolností a dlouhou životností či se správným označením velikosti.

V Česku se předloni vyrobilo zhruba 4,1 milionu párů obuvi, meziročně o procento méně. Dovoz obuvi, zejména z Asie, klesl meziročně o čtyři miliony na 100 milionů párů. Je to nejméně od roku 2006. Průměrná cena páru obuvi dovezeného z Číny stoupla o deset korun na 79 korun. Čísla za loňský rok zatím nejsou k dispozici, podle odhadů ale výroba zůstala někde na úrovni čtyř milionů párů.

Český obuvnický průmysl tvoří zhruba 35 firem, které mají víc než 20 zaměstnanců. Obuv se vyrábí i v řadě menších podniků. České obuvnické firmy zaměstnávaly loni zhruba 3250 pracovníků.

Program Česká kvalita sdružuje aktuálně 22 nezávislých značek kvality, které zahrnují široké spektrum výrobků a služeb. Logo programu garantuje, že označený výrobek byl prověřen nezávislou zkušebnou, že je bezpečný či že je jeho kvalita pravidelně kontrolována. Program obsahuje i značku pro zdravotně nezávadnou obuv pro děti - Žirafa.

autor: ČTK

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama