Vyhráli jste kupon od Lidlu v hodnotě 1500 korun! Pozor na podvod, varuje řetězec

on pk on, pk
26. 7. 2018 10:44
Pro "výhru" stačí jen vyplnit jednoduchý dotazník, sdílet odkaz na sociálních sítích a zadat osobní údaje. Sleva ovšem může přijít velice draho.
Pozor na něj.
Pozor na něj. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Podvodníci na internetu zkouší znovu uspět se starým trikem. Zákazníky obchodního řetězce Lidl lákají na kupony v hodnotě 1500 korun.

Pro "výhru" stačí jen vyplnit jednoduchý dotazník, sdílet odkaz na sociálních sítích a zadat osobní údaje. Sleva ovšem může přijít velice draho. Lidem mohou začít chodit drahé SMS zprávy (při podobných podvodech v minulosti stála každá téměř 100 korun), do počítače se jim může nainstalovat virus nebo hrozí zneužití osobních údajů.

Jednoduchý dotazník.
Jednoduchý dotazník. | Foto: Aktuálně.cz

Podobné kupony, neoprávněně používající i jména dalších řetězců jako Penny, Albert či Tesco, se objevily už předloni. Na první pohled nápadná je už samotná doména, která místo oficiální firemní adresy Lidl.cz používá varianty typu www.lidl-cz.win, předloni šlo dokonce o adresy jako wowloveblog.com nebo czechvo.com.

Během odpovídání na jednoduché otázky typu "Nakupovali jste někdy v Lidlu?" vyskakovaly například nečesky znějící zprávy jako "Jessica z Prague právě obdržela kupon", které mají návštěvníky přesvědčit, že jde o věrohodnou akci s reálnou nadějí na výhru.

Řetězec Lidl se na svém oficiálním facebookovém profilu od soutěže distancoval a varoval zákazníky, aby na falešnou stránku vůbec neklikali. "Ve všech případech jsme podali trestní oznámení na neznámého pachatele, stejně učiníme i v případě aktuální podvodné soutěže," říká mluvčí řetězce Zuzana Holá.

Pravost podobných akcí - zvláště pokud jde o nápadně výhodné slevy - by si lidé měli vždy ověřit na oficiálním webu řetězce. Odradit by je měly také krkolomné internetové adresy, jazykové chyby ("dáreková karta") či různé formy nátlaku ("zbývá posledních 289… 288… 287 kuponů").

Lidé by měli být obzvláště ostražití při sdílení údajů o platební kartě, zvláště pokud nejde o standardní formulář (3D Secure) nebo jejich zadávání nedává logiku (v tomto případě má spotřebitel dostat kupon na nákup v konkrétním řetězci, proč by tedy zadával číslo své platební karty?)

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality či praktické tipy! Osobní finance Aktuálně.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy