Kofola sází na čerstvé šťávy, koupila další fresh bary

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
20. 2. 2014 12:53
Mangaloo se ještě v roce 2014 přejmenuje na UGO, které Kofole patří už od roku 2012.
Foto: Kofola

Praha - Společnost Kofola rozšiřuje své aktivity na trhu s čerstvými šťávami. Koupila síť "fresh barů" Mangaloo a stala se jedničkou v tomto oboru, protože už předloni koupila síť UGO. Celkem tak nyní v Česku a na Slovensku provozuje 37 takovýchto podniků.

Mangaloo nyní provozuje fresh bary v Praze, Plzni, Opavě, Hradci Králové a Pardubicích. UGO zase působí spíše na Moravě a má také tři pobočky na Slovensku (jednu v Bratislavě a dvě v Košicích).

Nyní chystá jejich další rozvoj. Do konce letošního roku chce mít v Česku a na Slovensku padesát fresh barů. Obrat v tomto segmentu má stoupnout na 200 milionů korun (celkový obrat skupiny Kofola na konci roku 2012 činil 6,2 miliardy korun).

Nejnovější akvizicí se Kofola stala nejsilnějším hráčem v Česku na rychle rostoucím trhu s čerstvými šťávami. Podle jejích odhadů je v Česku zhruba stovka fresh barů, nejbližší konkurent Fruitisimo jich z toho provozuje zhruba dvacet.

Džusy jen čerstvé

Kofola působí jako takzvaná Full Beverage Company, což znamená, že má ve svém portfoliu všechny možné druhy nealkoholických nápojů. Jen klasické džusy chybějí. Podle šéfa Kofoly Jannise Samarase se trh s klasickými „krabicovými" džusy za poslední tři roky propadl o desítky procent, což podle něj souvisí s tím, jak jsou čeští spotřebitelé stále informovanější a čím dál méně chtějí pít „šťávy s vodou a cukrem".

Kofola se tak již na konci roku 2012 raději zaměřila na čerstvé „džusy", koupila tehdy 75% podíl fresh barů UGO. Nyní provozuje 20 fresh barů pod značkou Ugovy čerstvé šťávy. A právě pod tuto značku postupně přejdou také fresh bary Mangaloo.

Změna by u všech sedmnácti stávajících Mangaloo fresh barů měla proběhnout nejpozději do konce třetího čtvrtletí letošního roku. Formálně je to právě UGO, které Mangaloo kupuje. Pod značkou UGO prodává Kofola také čerstvé šťávy v plastových lahvích o objemu 0,2 litru.

„Na začátku budování nové značky čerstvých nápojů UGO a celé kategorie byla skutečnost, že většina Čechů a Slováků nezná chuť a barvu čerstvé zeleniny a ovoce díky nešetrným úpravám, které mění vlastnosti produktu. Naše úsilí začíná být vidět, Češi investují do kvalitních čerstvých nápojů čím dál více," říká Samaras, podle něhož tento vývoj začíná kopírovat vývoj ve vyspělých zahraničních ekonomikách.

Cenu nové akvizice Kofola nezveřejnila. Její zástupci jen uvedli, že kupují firmu, jejíž obrat se za šest let podnikání vyšplhal k hranici 100 milionů korun.

Plány na další zahraniční expanzi zatím v Kofole konkrétně nestřádají, nejprve si plánují vybudovat silnou pozici v Česku a na Slovensku.

 

Právě se děje

Další zprávy