Tyčinka KitKat láká na obal s vlastní fotkou, zmenšila ale obsah. Harmonizace, vysvětluje Nestlé

Iva Špačková Iva Špačková
Aktualizováno 31. 1. 2017 18:02
Výrobce sušenky KitKat sází na emoce spotřebitelů. Ve Velké Británii a Irsku spouští soutěž, díky níž mohou lidé získat speciální obal s vlastní fotkou. Podle experta na reklamu jsou podobné akce marketingově úspěšné. České spotřebitele však nepotěšilo, že tyčinka loni v létě "zhubla" kvůli harmonizaci výroby.
Ilustrační snímek (koláž)
Ilustrační snímek (koláž) | Foto: Aktuálně.cz

Praha – K dalšímu zvýšení prodejů tyčinek KitKat má Nestlé pomoci i speciální obal. Více než 55 tisíc lidí může od února získat tuto "čtyřprstou" čokoládovou sušenku se svou vlastní fotkou.

Kdo bude chtít netradiční obal získat, musí za ním do ciziny. V Česku se totiž kampaň zatím nechystá. "Promoce je určena pouze pro Velkou Británii a Irsko. Uvedení v České republice zatím neplánujeme, " říká mluvčí tuzemského Nestlé Andrea Brožová. 

Akce se mohou účastnit jen dospělí, kteří si koupí některou z variant výrobku a zadají dvanáctimístný kód z obalu na webové stránky firmy. Systém jim pak odpoví, zda jejich balení vyhrává. Pokud ano, mohou lidé nahrát fotku (vlastní nebo své rodiny) v požadovaném formátu a zaslat firmě adresu, kam má unikátně zabalená sušenka přijít. Do měsíce jim přijde do schránky balíček.

Během prvního kola, které začne v únoru a potrvá téměř dva měsíce, může personalisovanou tyčinku vyhrát 57 tisíc lidí. Další pak dostanou šanci v dalších kolech – celá kampaň má skončit letos v září.

Dvojí efekt

Takové kampaně nejde využívat často, protože by se omrzely, říká expert na komunikaci Marek Hlavica. Když se však načasují správně, mívají veliký úspěch, dodává.

"Má to dvojí efekt. Jednak okamžitý, kdy se zvýší prodeje, protože lidé si půjdou personalisovaný výrobek koupit, a jednak dlouhodobý. Ten první rychle vyprchá, důležitější je ten druhý. Při sérii podobných kroků o sobě firma vytváří dojem, že je přátelská, váží si svých zákazníků a je inovativní, což lidé oceňují," upřesňuje Hlavica, ředitel Asociace komunikačních agentur.

Podobný princip použil podle něj v kampani před několika lety Burger King. Instalovaný systém zákazníka při vstupu vyfotil a hamburger mu pak zabalil do obalu s jeho fotografií. 

Burger King překvapil strávníky. Připravil hamburger na míru s fotkou zákazníka | Video: Blahoslav Baťa

Personalisované obaly využil v minulosti i Unilever, který na britskou pomazánku tiskl k různým kalendářním příležitostem, například na Valentýna, jména konkrétních lidí.

Také společnost Ferrero nabídla spotřebitelům, že jim vytiskne štítek s jejich jménem, který si budou moci přilepit na sklenici Nutelly. Různá jména tiskla na své limonády také Coca-Cola.

Hubenější než dřív

Čtyřpruhá tyčinka KitKat ale loni v létě "zhubla". Zatímco dříve v Česku vážila 45 gramů, dnes má 41,5 gramu.

"Gramáž jsme snížili v rámci harmonizace výroby loni v létě v celé Evropě. Hmotnost je nyní stejná jako u všech výrobků, které prodáváme v zahraničí," vysvětluje Brožová z Nestlé Česko.

Trikům obchodníků (zmenšování gramáže či matoucí označování slev a zboží) se bude v pondělí 6. února věnovat také Česká televize v pořadu Sama doma. 

 

Právě se děje

Další zprávy