reklama
 
 

KFC začíná nabízet snídaňové menu, následuje konkurenta. Zkouší je i Ugo a Burger King

17. 4. 2018
Posnídat v KFC lze pouze v prodejnách řetězce. Objednat si snídani na internetu a nechat si ji dovézt do postele zatím nepůjde.

Praha - Fastfoodový řetězec KFC začíná od úterý 17. dubna nabízet snídaně po celé České republice. Po jedenácti letech tak s ranním menu následuje svého rivala McDonald´s, který prodává snídaně do půl jedenácté dopoledne. Snídaně už nabízí také síť Bageterie Boulevard a testují je Burger King či Ugo.

KFC reaguje na trend ukazující, že roste počet lidí snídajících mimo domov. Podle výzkumu MML-TGI, kterého se ve druhé polovině loňského roku účastnilo 3750 lidí, už téměř třetina Čechů nesnídá doma. Do práce si snídani nosí 21 procent lidí a šest procent se na ni zastaví cestou.

Přesně na poslední skupinu potenciálních zákazníků se chce řetězec zaměřit. Navíc chce oslovit ty, kteří si zajdou posnídat ven o víkendu.

Řetězec KFC, který patří stejně jako Burger King, Starbucks i Pizza Hut do skupiny AmRest, začal snídaně nedávno plošně nabízet v Maďarsku a Polsku. V obou zemích sklízí snídaňová nabídka velký úspěch, tvrdí firma.

V České republice bude nabídka podobná - tedy složená ze slaných i sladkých variant (například lívance). Navíc si lidé mohou objednat takzvaný snídaňový talíř, což jsou volská oka s kuřecími stripsy a oblohou. Vedle Pepsi, vody či čaje a kávy je v nabídce nově i čerstvý pomerančový džus.

Pět let testování

KFC si snídaně testuje v jednotlivých restauracích už od května 2013, k masovému rozšíření (do 83 z 85 poboček) se ale odhodlal až nyní. 

"Snídaně byly velmi kladně přijímány, proto jsme se nyní rozhodli zavést ranní menu plošně. Nabídka bude nejprve k dispozici pouze na restauracích a časem zvážíme, zda ji zavedeme i do služby KFC Rozvoz," říká Libor Hubík, šéf řetězce pro Česko a Rakousko. 

Konkurenční McDonald´s nabízí snídaně už od roku 2007. "Naše vajíčkové snídaně z českých podestýlkových chovů jsou velmi úspěšným produktem, zájem o ně se každoročně zvyšuje," říká mluvčí řetězce Zuzana Svobodová.

Bageterie Boulevard, Burger King a Ugo

Snídaně nabízí také síť Bageterie Boulevard. Lidi spěchající ráno z domova se snaží - zatím v pilotním programu - podchytit i Burger King a Ugo. 

"Snídaně v Burger Kingu jsou v testovací fázi, nabízí je většina restaurací, ale zatím nejsou zavedené plošně. Aktuálně mapujeme výsledky a poté zvážíme případné rozšíření," upřesňuje současný stav Tereza Vachová ze společnosti AmRest.

Ugo zavedlo snídaně už loni ve třech svých "salateriích" - v pražském Karlíně, v pražské Vodičkově ulici a v ostravské Nové Karolíně. A protože zájem o teplé snídaně je už několik měsíců stabilní, zvažuje společnost jejich rozšíření do dalších míst. 

"Ukončujeme testovací režim, kde zkoušíme zájem zákazníků o tento produkt, provozní náročnost a ladíme jejich recepturu. V následujících měsících představíme novou nabídku a rozšíříme snídaně na více provozoven," říká Stanislav Pekárek, marketingový ředitel Ugo.

Zájem o snídaně podle něj zvyšuje tržby provozovny především mezi devátou a půl jedenáctou dopoledne, kdy je jinak v restauraci klidněji. "V této době rostou tržby díky snídaním o desítky procent," vysvětluje Pekárek.

Zajímavé podle něj také je, že zatímco v jedné provozovně dávají zákazníci přednost slaným variantám menu (vaječná frittata a grilované avokádo s vejcem), jinde si mnohem častěji objednávají naopak sladké položky (ovesné bowle a matcha palačinky).

autor: Iva Špačková | 17. 4. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama