Řetězec si dělá legraci z výprodejů. Nabízí předražený stan proti internetu, který navíc nefunguje

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
22. 11. 2017 17:05
Fastfoodový řetězec KFC si opět dělá reklamu humorem. Tentokrát si vzal na mušku výprodejové předvánoční akce.
Stan "proti internetu"
Stan "proti internetu" | Foto: KFC

Praha - KFC je známé pro prodej rychlého občerstvení především z kuřecího masa. Ve světě si ale již několikrát získal fastfoodový řetězec pozornost i kvůli vtipnému marketingu. Tuto svou pověst nyní potvrdil u příležitosti předvánočního výprodejového šílenství.

V "ohromné" slevě nabízí věc, kterou asi nikdo skutečně nepotřebuje a navíc není úplně jisté, jestli funguje. Za deset tisíc dolarů si tak u příležitosti "Cyber Monday" můžete pořídit stan pro čtyři lidi a kyblík kuřecích stehýnek, který vás odstaví od internetu.

Cyber Monday navazuje v USA na výprodejový Black Friday, tedy černý pátek, který "slavíme" už v tomto týdnu i v Česku. Cyber Monday ve Spojených státech funguje od roku 2005 a propaguje nakupování na internetu.

KFC u této příležitosti ve svém e-shopu nabízí bizarní stan, který objímá její maskot a zakladatel Colonel Sanders. "Chystali jsme se ho prodávat za směšně vysokou cenu 95 485,34 dolaru, ale v duchu Cyber Monday může být váš za 10 000 dolarů," uvádí firma v popisu produktu.

Že zde skutečně nejde o seriózní nabídku, ale o pokus o virální reklamu (který se naplňuje i textem, který právě čtete) a vtip, potvrzují i další řádky v popisu stanu, který umožňuje útěk před internetem. Ono totiž není úplně jisté, jestli stan svou základní funkci skutečně dokáže plnit.

"Jestli jste to nezaznamenali, naší specialitou je smažené kuře, nikoli zařízení na blokování internetu," varuje například e-shop jedince, kteří by o podobný výrobek mohli mít i za více než 200 tisíc korun zájem.

Možná by se takoví našli i v Česku. Mobily a neustálý přístup k internetu už totiž některým Čechům zřejmě leze krkem, jak ukázal například průzkum Českého svazu pivovarů a sladoven. V něm se téměř polovina lidí vyslovila pro hospodu, která by zakazovala civění do chytrých telefonů.

Zpět ale ke KFC a jeho marketingu. Firma na sebe upozornila lehce bizarní technologickou novinkou letos už dříve. V květnu v německých restauracích rozdávala k mobilům speciální klávesnice, kterým nevadily mastné prsty. Návštěvníci tak mohli psát svým známým přímo od své porce smaženého kuřete.

Další povedený vtip najdete na twitterovém účtu firmy. Ta sleduje jen 11 uživatelů, a to všech pět bývalých členek Spice Girls a šest mužů se jménem Herb. Naráží tak na svou tajnou recepturu, která se skládá právě z jedenácti druhů koření (spice) a bylinek (herb).

Naopak jako špatný vtip působí rozjezd služby rozvozu jídel z restaurací KFC z loňského roku. Tehdy firma v Česku slibovala rozvoz zdarma, ale k objednávkám přirážela 30 korun nad cenu v restauracích za každou položku. Později se za tento postup omluvila.

 

Právě se děje

Další zprávy