reklama
 
 

Kaufland zvýšil odškodnění za čekání ve frontě, nabízí ho i Billa. Dva konkurenti už skončili

3. 5. 2018 6:35
Vyzkoušeli jsme, jak funguje kompenzace za dlouhé čekání u kas. Kaufland prošel, Billa pochybila. Ostatní řetězce náhradu za fronty neposkytují.

Praha - Obchodní řetězec Kaufland se snaží zmírnit frustraci zákazníků z dlouhého čekání ve frontách. Zvýšil proto odškodnění za stání u pokladen na padesát korun.

Dvacetikorunou se snaží odškodnit nespokojené návštěvníky také Billa. Další velké řetězce kompenzace za ztrátu času neposkytují.

Fronty, které se mohou protáhnout až na desítky minut, jsou jednou z nejčastějších věcí, na které si zákazníci řetězců v Česku stěžují

Nejkritizovanějším řetězcem je v posledních měsících právě Kaufland. Ještě nedávno nabízel za čekání u kas a samoobslužných pultů, pokud bylo delší než pět minut, poukázku na 30 korun. Na začátku letošního března systém změnil: Náhradu za čekání u pokladen zvýšil na 50 korun, naopak dlouhé čekání u pultů už nekompenzuje.

"Všechny naše záruky jsme nově nastavovali od 6. března. Byla to plánovaná věc v rámci celkového zkvalitnění služeb zákazníkům," říká mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Na to, jak často si pak zákazníci takový kupon u informačního pultu vyzvedávají, neodpověděla. 

Kompenzace za čekání nabízí i řetězec Billa. Pokud nejsou otevřené všechny pokladny a zákazník má před sebou více než pět zákazníků, slibuje firma na svých internetových stránkách slevový kupon. U některých pokladen pak nápis informuje o tom, že se jedná o 20 korun.

Redaktoři Aktuálně.cz šli vyzkoušet, zda garance skutečně platí. Na webu VašeStížnosti.cz si totiž kupující z Kauflandu stěžovala na to, že kompenzaci za čekání nedostala, protože podle pracovnice řetězce nešla zaktivovat.

Navštívili jsme hypermarket Kauflandu v pražské Podbabě. Mimo nákupní špičku jsme čekáním ve frontě strávili 16 minut, avšak vydání kompenzace na naši žádost proběhlo hladce. Pracovnice u informačního pultu nám bez dalších otázek vydala kartu s nahranou padesátikorunou.

Naopak v Bille v pražských Modřanech nastaly komplikace. "Byl jsem sedmý v řadě, a když jsem se po zaplacení zeptal, kde si mohu vyzvednout slevový kupon, pokladní mě obvinila, že jsem si sedmé místo vymyslel. Bylo to velmi nepříjemné, protože mluvila velmi hlasitě a obracela se i na lidi stojící za mnou," popisuje redaktor.

"Několik známých mi ale říkalo, že poukázku bez problémů dostali, takže se to liší případ od případu," dodává.

Billa na otázky zaslané minulý pátek nestihla do středečního večera odpovědět.

Další řetězce nyní odškodné za dlouhé fronty neposkytují. V minulosti je nabízely ještě sítě Albert a Globus. 

Albert se zavazoval otevírat novou pokladnu v okamžiku, kdy se u kas nahromadilo více než pět lidí. Když se to nepodařilo, nabízel lidem papírovou tašku zdarma. "Za rok jsme tak rozdali zhruba dva miliony tašek," řekl v roce 2009 Hospodářským novinám tehdejší mluvčí Albertu Libor Kytýr.

Globus zase nabízel za čekání delší než 10 minut poukázku v hodnotě 40 korun. 

Současní mluvčí si už nepamatují, kdy byly kompenzace zrušeny. A podobně jako zástupci ostatních řetězců mluví o tom, že se snaží dlouhé čekání krátit pomocí samoobslužných pokladen či samoobslužných skenerů.  

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality či praktické tipy! Osobní finance Aktuálně.cz.

Video: Vydejte se na dobrodružnou cestu po Kauflandu

Jak Kaufland nabízí zboží v regálech | Video: Ivan Štibrányi |  00:54

autor: Iva Špačková | 3. 5. 2018 6:35

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama