reklama
 
 

ČOI rozdala e-shopům pokuty přes milion korun. Trestala Kasu i MT nábytek

AKTUALIZOVÁNO 30. 6. 2017
Nevyšší pokutu v prvním čtvrtletí letošního roku uložila inspekce portálu Anglickeobleceni.cz za nepravdivé informování spotřebitele o jeho právech. E-shop Kasa.cz dostal pokutu za porušení povinnosti poskytovat zákonné informace o výrobku a MT nábytek za nevyřízené reklamace.
Doporučujeme

Praha - Provozovatelé internetových obchodů dostali od České obchodní inspekce (ČOI) za porušení předpisů v letošním prvním čtvrtletí 250 pokut za 1,3 milionu korun. Nejvyšší pokutu dostaly e-shopy Kasa.cz a Anglickeobleceni.cz.

Kontrolou inspekce neprošlo 85 procent internetových obchodů, meziročně o dvě procenta více. ČOI se při kontrolách zaměřuje na rizikové obchody.

Nevyšší pokuty inspekce dala portálu Anglickeobleceni.cz v celkové výši 130 000 Kč za nepravdivé informování spotřebitele o jeho právech. E-shop Kasa.cz dostal pokutu 50 000 Kč za porušení povinnosti poskytovat zákonné informace o výrobku, včetně neuvedení návodu v českém jazyce a www.mt-nabytek.cz sankci ve výši 50 000 Kč za nevyřízené reklamace.

Kasa.cz uvedla, že ihned po upozornění ze strany ČOI chybu napravila a dodala návod i v českém jazyce. "Rozhodně nešlo o cílené klamání zákazníků, ale spíše o přehlédnutí. Pokuta nám byla uložena již v lednu, okamžitě jsme ji uhradili," uvedla ředitelka komunikace Kasa.cz Andrea Čižmářová.

Z 315 kontrol zjistila inspekce pochybení ve 269 případech. "ČOI tento stav mimo jiné přisuzuje nedostatečné znalosti provozovatelů e-shopů v oblasti změny zákona o ochraně spotřebitele, která od února 2016 obchodníkům ukládá také povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů," uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

ČOI aktivně vyhledává potenciální rizikové internetové obchody a provádí jejich kontrolu. "Proto i z tohoto důvodu nelze považovat uvedené procento zjištění za ukazatel stavu elektronického obchodování v ČR," dodal mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Ve 170 případech používali prodejci nekalé obchodní praktiky a klamavé konání. Provozovatelé prodeje zboží přes internet nejčastěji uvádí nepravdivou nebo pravdivou, ale zavádějící informaci, která může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil, uvádí inspekce. Ve 166 případech šlo o porušení ustanovení, kdy prodávající má povinnost informovat spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

autor: ČTK

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama