Konec jednorázových baterií. IKEA je začíná stahovat z nabídky, zůstanou jen dobíjecí

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
1. 10. 2020 16:54
Nábytkářský řetězec IKEA do října 2021 vyřadí z nabídky jednorázové alkalické baterie. Zákazníky chce motivovat, aby v rámci udržitelnosti začali využívat dobíjecí. Firma to uvedla v tiskové zprávě. Velcí tuzemští elektro prodejci se k tomuto kroku nechystají. O jednorázové baterie je podle nich zájem, navíc mají jiné napětí, a dobíjecí baterie je tak zatím nemusejí plně nahradit.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ikea ČR

IKEA loni na celém světě prodala zhruba 300 milionů alkalických baterií. "Pro spotřebitele, kteří používají baterie často, může být přechod z alkalických na dobíjecí baterie výhodný. Časem lze dosáhnout podstatných finančních úspor a ochrany životního prostředí," říká manažerka IKEA Range & Supply Emelie Knoesterová.

Baterie v IKEA přitom patří mezi jedny z nejprodávanějších produktů. Zatímco v žebříčku top 10 v roce 2005 ještě nefigurovaly vůbec, například v roce 2018 se v něm objevily hned dvakrát.

Zákazníci e-shopu Mall.cz dávají podle jeho mluvčí Pavly Hobíkové jednoznačně přednost jednorázovým bateriím. "Jejich prodeje dominují a jsou stabilní. V posledním roce jsme nezaznamenali žádné změny v nákupním chování našich zákazníků," řekla. Sortiment Mall.cz podle ní nabízí široký výběr jednorázových i dobíjecích baterií a i dále chce nechat na zákaznících, aby si vybral, které jim více vyhovují.

Internetový obchod Alza.cz sleduje růst prodejů dobíjecích i jednorázových baterií. "Celá problematika je o něco složitější, protože dobíjecí baterie mají například jiné napětí než ty jednorázové, na což jsou některá zařízení citlivější. Proto se nedá říct, že by do budoucna dobíjecí baterie plně nahradily ty spotřební," uvedla mluvčí e-shopy Daniela Chovancová. Výrobci se podle ní snaží reflektovat šetrnost k přírodě a volí například ekologické obaly.

Řetězec Datart sleduje vyšší zájem o dobíjecí baterie. "Za poslední tři roky vzrostly jejich prodeje v naší prodejní síti v Česku a na Slovensku o 24 procent," řekla mluvčí sítě Eva Kočicová. V nabídce podle ní společnost dává přednost značkám, které mají modely šetrné k životnímu prostředí, například počtem nabíjecích cyklů nebo zvýšeným podílem recyklovatelného materiálu, dodala.

 

Právě se děje

Další zprávy