Pavla Adamcová
Aktualizováno 21. 12. 2021 9:24
Na "zelenou vlnu" naskakuje stále více výrobců a čeští zákazníci na to slyší. Čím dál víc z nich chce pro své děti pod stromečkem udržitelné hračky, které je zároveň naučí ekologickému cítění. Podle prodejců přitom nemusí jít jen o novinky na trhu, na ekologii se zaměřily už i tradiční společnosti - například Lego, které je se svými stavebnicemi dlouhá léta vánočním hitem číslo jedna.
Lego na desítky způsobů
- Stavebnice Lego láká zákazníky každý rok a zdaleka nejde jen o ekologická témata. Lze ji tak jednoznačně označit za stálici na trhu.
Podle mluvčí konkurenčního e-shopu Alza.cz Daniely Chovancové je dokonce nejprodávanější kategorií v celém e-shopu. U dětí je momentálně nejoblíbenější tematika kouzelníka Harryho Pottera a stavebnice Technic.
- Hitem jsou ale i modely pro dospělé. "Ukázalo se to například během prvního adventního víkendu, kdy osm z deseti nejprodávanějších hraček, byly právě tyto stavebnice," potvrzuje mluvčí.
Prodeje Lega pro dospělé podle obchodníků skokově rostly už během první koronavirové vlny, kdy se lidé přesunuli do svých domovů a chtěli se zabavit. Zájem o tyto stavebnice ale podle Mall.cz nepolevil ani teď, za poslední dva měsíce jsou prodeje meziročně o 90 procent vyšší.
V Lego sérii "Adults Welcome" lze najít například fotbalové stadiony, tematiku Star Wars, modely aut či scény ze seriálů Přátelé a Show Jerryho Seinfelda.