Foto: Jak se degustuje adventní kalendář. Nejlepší byl z Německa, nejhorší z Česka

Foto: Jak se degustuje adventní kalendář. Nejlepší byl z Německa, nejhorší z Česka
Adventní kalendáře jsme nakoupili v běžné obchodní síti - supermarketech a hypermarketech. Do testu jsme zařadili 12 mléčných čokolád či pochoutek. Aby byly navzájem porovnatelné, zařadili jsme jen ty, co neměly žádnou náplň. Exkluzivní značky jako Lindt jsme tedy vynechali, ze stejného důvodu jsme nekoupili ani značku Milka.
Druhou porotu tvořili odborníci - dvanáct potravinářů z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze.
Takto vypadala příprava na degustaci. Porotci nesmějí vidět, jaký výrobek ochutnávají, takže čokolády se musejí napřed vyloupat a dát do misky označené číslem.
Děti ke každému vzorku napsaly známku za vzhled a chuť čokolád a také za to, jak dobře se koušou. Po degustaci ohodnotily také obaly všech kalendářů. Kdo chtěl, připisoval ke známkám i komentář.
Foto: Ludvík Hradilek
Iva Špačková Iva Špačková
Aktualizováno 21. 11. 2016 15:54
Porovnali jsme 12 adventních kalendářů. Děti a experti vybrali jako nejlepší německý, nejméně jim chutnal český. Nejhezčí byl podle obou porot obal s postavičkou Krtečka. Podívejte se v galerii, jak test vypadal. (Podrobné výsledky jsme přinesli v samostatné grafice.)
 

Právě se děje

před 1 hodinou

LFA nabízí fotbalovým klubům předčasné vyplacení části financí

Ligová fotbalová asociace nabídla pomoc účastníkům první a druhé ligy, jimž pandemie nového typu koronaviru způsobila finanční problémy. Jednotlivé kluby budou moci v předstihu získat část květnové splátky peněz, které od LFA dostávají.

"Ligový výbor odsouhlasil možnost podpory členských klubů LFA, které se dostaly v důsledku aktuální situace do finančních potíží. Nabídne jim možnost předčasné úhrady části květnové splátky odměny hrazené klubům ze strany LFA," uvedl v tiskové zprávě předseda LFA Dušan Svoboda. Ligový výbor schválil pomoc klubům na dnešním jednání jednomyslně.

LFA vyplácí jednotlivým účastníkům první a druhé ligy, které řídí, podíl z prodeje televizních a marketingových práv a také ze sponzorských příspěvků. Kluby získávají finance v pěti ročních splátkách a právě jedna z nich měla přijít na řadu v květnu.

Další zprávy