Pivošachy, vůně tuku i lajna koksu. Lákání obchodů jsou rafinovaná, heslem je zážitek

Ilustrační snímek.
Experti na obchodování se sešli v pražském hotelu Clarion na 25. ročníku Retail Summitu a tři dny rokovali o tom, co je stěžejní pro budoucnost tuzemského maloobchodu. Konstatovali, že hlavní je vyvolat v lidech zážitek. Čechům se totiž vede dobře - graf ukazuje, že jsou po letech pesimismu s indexem 109 druhými nejoptimističtějšími v Evropě. Když tak něco dokáže vzbudit jejich zájem, rádi si to koupí.
Steven Van Belleghem, inspirátor a autor knihy Customers the Day After Tomorrow, zdůrazňoval, že lidé si při zařizování věcí cení jednoduchost, pohodu, zábavu a rychlost.
Vyšetřený čas je tak pro ně jednou z nejžádanějších komodit. Firmám, kterým se toto daří nabídnout zákazníkům, se daří. Jednou z nejúspěšnějších je skupina Amazon.
Když světový internetový prodejce koupil v roce 2017 řetězce obchodů s potravinami Whole Foods Market, způsobilo to na maloobchodním trhu poprask. Řetězec prodávající prémiové zboží šel s cenami dolů a začal tak konkurovat běžným supermarketům.
Foto: Aktuálně.cz
Iva Špačková Iva Špačková
8. 2. 2019 6:53
Vyvolat zážitek. To je mantra, kterou si obchodníci v poslední době velmi často opakují. Věří, že když v lidech vzbudí emoce, vydělají na tom. Zážitek se tak stal také hlavním tématem letošního Retail Summitu, tedy setkání firem, které spojuje maloobchodní prodej. Podívejte se, jaké zkušenosti si na něm odborníci na obchod vyměňovali a co je podle nich ten pravý zážitek.
 

Právě se děje

Další zprávy