Milionová pokuta za televizní reklamu: Doplňky stravy neléčí

ČTK ČTK
20. 6. 2014 13:07
Podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání klamala firma endala spotřebitele hned ve třech případech.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Reuters

Praha - Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila společnosti endala tři pokuty v celkové hodnotě 1,2 milionu korun.

Firma, která si zadala reklamu v hudební a teleshoppingové televizi Šlágr, se měla provinit tím, že doplňku stravy přisuzovala léčebné a preventivní účinky. Spotřebitelé zároveň neměli úplnou informaci o ceně výrobku, sdělila rada. Kritizovaná společnost se zatím nevyjádřila.

Rada uložila firmě celkem tři pokuty, každá z nich činí 400 tisíc korun. V prvním případě šlo o reklamu na produkt Trimun, u kterého mohly uvedené informace u diváka "vyvolat dojem, že přípravek slouží jako prevence před onemocněními". Současně je podle rady reklama nekalou obchodní praktikou, neboť údaj o ceně je uveden bez balného a poštovného.

Podobné výtky k informacím o ceně měla rada i u produktů Ginkgo a ColaColl. "Divákovi nebyly poskytnuty všechny informace nezbytné pro uskutečnění okamžitého spotřebitelského rozhodnutí, a mohl tak být uveden v omyl," uvedla rada ve své zprávě.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Počet obětí koronaviru ve světě překročil čtyři miliony

Počet obětí pandemie covidu-19 v noci na dnešek celosvětově přesáhl hranici čtyř milionů. Vyplývá to propočtů agentury Reuters. Univerzita Johnse Hopkinse, která situaci také celosvětově monitoruje, vykazuje k dnešnímu ránu 3,84 milionu mrtvých. Onemocnění způsobené virem SARS-CoV-2 se poprvé prokázalo na konci roku 2019 v Číně a od té doby se virus potvrdil u více než 177 milionů lidí po celém světě. Česká republika je stále jednou z nejvíce zasažených zemí pokud jde o počet zemřelých i infikovaných v přepočtu na počet obyvatel.

Další zprávy