reklama
 
 

Zákazníci vybrali nejlepší e-shopy v Česku. Bodovalo Notino i Onlineshop

14. 3. 2019 22:00
Absolutním vítězem v soutěži ShopRoku o nejkvalitnější e-shop roku 2018 se stal internetový prodejce Notino.cz. Jeden z největších českých on-line obchodů, který nabízí parfémy a kosmetiku, vyhrál tuto kategorii už potřetí za sebou. O jeho vítězství rozhodly dotazníky spokojenosti, jenž vyplňují zákazníci e-shopů po celý rok.

Notino vyhrálo Cenu kvality a také Cenu popularity i v kategorii Krása a zdraví. Internetový obchod založil v roce 2004 podnikatel Michal Zámec. Původně e-shop fungoval pod názvem Parfums.cz a prodával pouze parfémy. Postupně však rozšířil svou nabídku také na kosmetiku nebo doplňky.

Jan Kriegel, šéf zákaznické podpory pro e-shopy internetového srovnávače cen Heureka, k výsledkům říká, že si České e-shopy drží úroveň kvality velmi vysoko - a zákazníci to umí ocenit. "V loňském roce vyplnili přes 4,2 miliony dotazníků spokojenosti," dodává. Právě Heureka e-shopovou soutěž pořádá.

ShopRoku 2018 Cena kvality:

Absolutní vítěz Notino
Elektro Tipa
Výpočetní a telekomunikační technika Gigaprint
Móda a doplňky Altisport
Krása a zdraví Notino
Dětské zboží MN-modelár
Auto-moto

Autodily-Cardo

Sport a fitness Kupkolo
Dům a zahrada Semínka-Chilli
Bydlení a design

Textil-jimi

Hobby SpokojenyPes
Zábava a volný čas Knihy Dobrovský
Erotické zboží E-kondomy
Obchodní domy Eva

Notino působí ve 22 zemích a patří k jedněm z největších e-shopů ve své kategorii v Evropě. Loni měla firma obrat 8,4 miliardy korun, což byl meziroční růst 18,5 procenta.

V dalších kategoriích si cenu kvality odnesl třeba obchodní dům Eva.cz, e-shop Kupkolo.cz nebo SpokojenyPes.cz.

ShopRoku oceňuje také nejoblíbenější e-shopy, za které uděluje Cenu popularity. Tu letos, stejně jako loni, vyhrál prodejce Onlineshop.cz. Obchod, který prodává elektroniku, hobby nářadí nebo sportovní potřeby, získal nejvíce hlasů zákazníků - celkem 190 tisíc. "Zde rozhodují sympatie k e-shopu a loajálnost zákazníků," doplňuje Kriegel z Heureky.

ShopRoku 2018 Cena popularity:

Absolutní vítěz Onlineshop
Elektro Onlineshop
Výpočetní a telekomunikační technika Czc
Móda a doplňky Astratex
Krása a zdraví Notino
Dětské zboží Feedo
Auto-moto Pneumatiky
Sport a fitness Fitness4u
Dům a zahrada SIGMAshop
Bydlení a design Online koupelny

Hobby

MojeGalanterka

Zábava a volný čas MegaKnihy
Erotické zboží RuzovySlon
Obchodní domy Lidl-shop

Onlineshop.cz provozuje společnost Shop Trading. Jejím jednatelem je Martin Dvorský. Podle výroční zprávy společnosti se v roce 2017 Shop Trading oddělila od firmy HP Tronic. V tomto roce měla firma čistý obrat přes 358 milionů korun, v roce 2016 to bylo přes 291 milionů korun.

Onlineshop.cz má dvě kamenné výdejny, sídlo a sklad má v Semilech. V dalších kategoriích si zákazníci oblíbili například Lidl-shop.cz nebo MegaKnihy.cz.

Srovnávač cen Heureka uděluje také cenu za nejoriginálnější e-shop. Letos se vítězem stal obchod Babickarstvi.cz, který prodává dárky pro seniory a rodiny. Na druhém místě skončil obchod Elpida, třetí místo patří e-shopu Ovečkárna.

"Do Ceny Heureky bylo letos nominováno přes 800 zajímavých e-shopů, které nabízí netradiční, originální produkty nebo za sebou mají zajímavý příběh či sociální přesah," popisuje podmínky udělení ceny Kriegel z Heureky. O vítězi rozhodují odborníci z české e-commerce.

Počet internetových obchodů v Česku roste. V loňském roce jich bylo přes 43 tisíc, o rok dříve přes 40 tisíc. Nejčastěji prodávají elektroniku, vybavení pro dům a zahradu nebo oblečení. Za rok 2018 utratili Češi v on-line obchodech 135 miliard korun, šlo o 17procentní nárůst. Podle údajů srovnávače Heureka zákazníci nejčastěji za objednané zboží platí dobírkou nebo při osobním převzetí.

autor: Simona Janíková | 14. 3. 2019 22:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama