Electro World odmítal reklamaci televize. Pomohla až hrozba od právníka

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
9. 9. 2015 6:26
Muž si koupil televizi a zjistil, že je rozbitá. Prodejce ale reklamaci neuznal a navrhl opravu v ceně nové televize. Pomohl až právník, který do firmy napsal. Reakce z Electro Worldu sice nepřišla, peníze ale ano.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha – Přistoupit na řešení reklamace, které navrhuje prodejce, se nemusí vyplatit. Spotřebitelům často pomůže až "hrozba" od právníka. Ukazuje to příběh pana Vojtěcha, který si v březnu koupil od řetězce Electro World televizi za 15 tisíc korun. Po rozbalení doma zjistil, že je rozbitá.

"Výrobek jsem doma opatrně rozbalil za pomoci dvou dospělých lidí. Vím, jak se k podobné elektronice chovat. Po zapnutí výrobku se však okamžitě objevil problém na obrazovce," popsal situaci online deníku Aktuálně.cz.

Dva dny po zakoupení pan Vojtěch v prodejně televizor reklamoval a požadoval vrácení peněz nebo nový výrobek. Zástupce firmy mu však za několik dní odpověděl, že jeho reklamací zamítá, protože došlo k mechanickému poškození produktu a že se nejedná o záruční vadu.

V podstatě tak řekl, že za poškození televize může pan Vojtěch. Pokud tedy chce televizi opravit, musí si opravu sám zaplatit. "Cena opravy bude 13 050 korun," stálo v e-mailu od reklamačního technika.

S tím ale pan Vojtěch nesouhlasil, protože rozhodně nehodlal za televizi platit vlastně dvakrát. Obrátil se proto na právníka ze společnosti VašeNároky.cz, která se specializuje právě na spotřebitelské spory.

"Prodávající se v tomto případě v podstatě snažil svalit vinu za poškození výrobku na klienta. Ten ovšem věděl, že k chybě na jeho straně nedošlo, neboť se zbožím manipuloval nanejvýš pečlivě, opatrně a za přítomnosti dvou dospělých svědků," komentuje případ advokát Ladislav Muroň, který pana Vojtěcha zastupoval.

Právník zaslal prodejci výzvu spojenou s odstoupením od smlouvy. "Z důvodu, že mému klientovi nebylo dodáno zboží v patřičné kvalitě a jakosti," dodává. Electro World sice na výzvu přímo neodpověděl, nicméně po měsíci zaslal panu Vojtěchovi částku odpovídající ceně poškozeného televizoru.

Mediální zástupce Electro Worldu se k detailům případu nevyjádřil, jen potvrdil, že firma peníze vrátila. "V případě zmiňované reklamace jsme vyšli zákazníkovi vstříc a vrátili jsme mu peníze za reklamovaný výrobek," řekl marketingový manažer firmy František Vámoši.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality a rady! Osobní finance Aktuálně.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy