E-shopy mají žně, potvrdily nový rekordní den. Teď už chystají povánoční výprodeje

ČTK ČTK
Aktualizováno 21. 12. 2015 12:23
Pondělí 14. prosince bylo dosud nejúspěšnějším dnem českých e-shopů, Češi utratili online přes 700 milionů korun. Lidé nejvíce v internetových obchodech nakupovali knihy, mobily a parfémy. Jedním z hitů letošních Vánoc se na internetu stala stavebnice Lego. Do Štědrého dne už e-shopy žádný významný nárůst obratu nezaznamenají. Obchodníci už se začínají připravovat na sezonu vánočních slev.
Vánoční nákupy, ilustrační snímek.
Vánoční nákupy, ilustrační snímek. | Foto: Thinkstock

Praha - Počet objednávek v tuzemských e-shopech dosáhl minulé pondělí rekordních 470 000, meziročně stoupl o šestinu. Lidé nejvíce v internetových obchodech nakupovali knihy, mobily a parfémy. Průměrná hodnota jednoho dárku byla zhruba 820 korun. Vyplývá to z údajů srovnávače cen Heureka.cz.

Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) bylo pondělí 14. prosince dosud nejúspěšnějším dnem českých e-shopů, Češi utratili on-line přes 700 milionů korun.

"Byla (v pondělí) překonána hranice 700 milionů korun a šlo o rekord. Zajímavé je, že u některých obchodníků bylo velice úspěšné i úterý 15. prosince, někde dokonce překonalo i pondělí, ovšem z pohledu celkového trhu bylo pondělí rekordní," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Jedním z hitů letošních Vánoc se na internetu podle Heureky stala stavebnice Lego, ať už s motivem pohádky Ledové království nebo novinky Star Wars.

Mezi nejžádanější produkty se dostalo například nové CD zpěvačky Adele nebo společenská hra ADC Blackfire. Bestsellerem mezi knihami je novinka Dívka ve vlaku spisovatelky Pauly Hawkinsové, parfémy ovládla vůně Lanvin Eclat D’Arpege. Mezi mobily dominují Huawei P8 Lite a Samsung Galaxy J5.

"Opět se však potvrdilo, že každý rok jsou nejvděčnějšími a nejoblíbenějšími dárky knížky, mobily a parfémy. Oblíbené je také oblečení, hlavně pánské," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Podle něj už e-shopy do Štědrého dne žádný významný nárůst obratu nezaznamenají. "I když je vánoční sezona nejsilnější z průběhu celého roku, obchodníci už se začínají připravovat na sezonu vánočních slev, která pro ně bývá druhým nejdůležitějším obdobím z hlediska prodejů," dodal Braverman.

Povánoční výprodeje začínají ve většině internetových obchodů 25. prosince, v kamenných prodejnách o den později. Obchodníci chtějí po předvánočním období vyprázdnit sklady a uvolnit místo na nové zboží. Některé obchody ale letos nebudou čekat ani do Vánoc a odstartují výprodeje již 23. prosince odpoledne, například Expert Elektro.

Podle vyhledávače slev Skrz.cz bude letošním výprodejům vévodit elektronika, chytré telefony a vybavení do domácnosti.

E-shopy letos čekají silný konec roku. Podle odhadu APEK Češi utratí na internetu za dárky rekordních více než 25 miliard korun, nejméně o pětinu víc než loni. On-line prodeje ale stále tvoří jen malou část maloobchodu. Podíl internetových obchodů na celkových maloobchodních tržbách byl v ČR loni 7,1 procenta, zhruba stejně jako v sousedním Německu.

 

Právě se děje

Další zprávy