reklama
 
 

E-shop s potravinami Kolonial.cz odstartuje do poloviny roku

3. 2. 2015 17:50
Za novým internetovým obchodem stojí bývalý šéf českého Globusu, společnost E-commerce Holding a Czech Media Invest.

Praha - Internetový obchod řetězce Tesco a e-shop s potravinami Rohlík.cz Tomáše Čupra získají brzy silného konkurenta. Tvůrci ambiciózního projektu dnes odtajnili jeho název - Kolonial.cz.

Za novým e-shopem stojí společnost E-commerce Holding, spoluvlastněná skupinou Rockaway Jakuba Havrlanta a firmou Czech Media Invest Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.

Šéfem projektu Kolonial.cz je Petr Vyhnálek, který byl třináct let jednatelem tuzemské sítě obchodního řetězce Globus.

„Na přípravě e-shopu pracujeme už rok. Spuštěn by měl být ještě během prvního pololetí letošního roku,“ upřesnil Vyhnálek na konferenci Retail Summit.

Nový e-shop nebude spolupracovat se silným partnerským prodejcem, potraviny chce nakupovat přímo od dodavatelů. Právě přímá spolupráce s nimi umožní přinést zákazníkům podle Vyhnálka ještě něco více, než nabízí konkurenti.

„Chtěli bychom nabídnout například i takové zboží, které není běžně v obchodech k dostání. A v co nejkratší době je samozřejmě dopravit k ledničce nebo ke dveřím zákazníků,“ slibuje Vyhnálek. Lidem chce umožnit také testování novinek.

Zatím jen v Praze

Také Kolonial.cz se v první fázi zaměří na rozvoz nákupu pouze po Praze. Cena za dopravu zatím není stanovena.

„Zákazníci si budou moci zpočátku vybrat z několika tisíc položek,“ říká Vyhnálek s tím, že sortiment se postupně rozšíří.

Firma předpokládá, že do pěti let by mohla dosáhnout obratu ve výši čtyř až pěti miliard korun.

Rohlík jde do Brna a dál

S prodejem potravin po internetu má zatím největší zkušenosti Tesco, které tuto službu spustilo v roce 2012. Zákazníkům rozváží nákupy kromě Prahy také v Brně, Mladé Boleslavi, Kladně, Plzni, Kolíně, Hradci Králové, Liberci nebo Jablonci nad Nisou. V listopadu loňského roku přibyla města Hodonín a Břeclav.

Cena za dopravu se u Tesca pohybuje podle vzdálenosti a času od 59 do 99 korun. Nákup není limitován určitou částkou.

Konkurenční Rohlík.cz zatím nákupy rozváží jen po Praze. V příštích měsících ale plánuje expandovat do dalších měst.

"Nejpozději během jara spustíme Rohlik.cz v Brně a už během března chceme díky novým dvěma distribučním centrům také rozšířit doručování na okolí Prahy. Ještě v první polovině roku by pak měla přijít na řadu další česká i zahraniční města," slibuje zakladatel portálu Rohlík.cz Tomáš Čupr.

Za dopravu u Rohlík.cz lidé platí 79 korun, přičemž nákup není limitován minimální částkou. Pokud cena nákupu přesáhne 2000 korun, je doprava zdarma. Za dopravu neplatí ani ti, kteří službu Rohlík.cz využívají poprvé. Objednávat si lze ve všední dny od 10 do 22 hodin a o víkendu od půl deváté do 22 hodin.

autor: Kateřina Vokurková | 3. 2. 2015 17:50

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama