Deset značek, které jsou Čechům nejmilejší. Podívejte se, jak to dokázaly

Iva Špačková Iva Špačková, Klára Čeperová
20. 7. 2017 7:07
Příjemné prostředí, jednoduchá nabídka, srozumitelný ceník, vstřícná a zároveň profesionální i rychlá obsluha. Tak lze shrnout nejdůležitější podmínky, které musí společnost vytvořit, aby si získala přízeň českých zákazníků. Projděte si výsledky průzkumu společnosti KPMG zaměřeného na zákaznické zkušenosti.
Foto: Thinkstock

Metodika průzkumu

Společnost KPMG zkoumala oblíbenost 220 firem v Česku, které vybrala do průzkumu na základě jejich důležitosti na trhu (objem tržeb) a toho, jak jsou zapsány do povědomí zákazníků napříč demografickou strukturou.

Průzkumu se zúčatnilo 5000 lidí a zahrnul firmy z devíti různých odvětví: finančních služeb, potravinových sítí, nepotravinových maloobchodních řetězců, cestování, zábavy, restaurací a rychlých občerstvení, dodávky elektřiny a vody, telekomunikací a logistiky.

K hodnocení zákaznické zkušenosti využila KPMG takzvanou metodu Nunwood, která se používá v USA nebo Austrálii. Ta rozděluje přístup firmy k obsluze zákazníků do šesti pilířů: personalizace (aby člověk cítil, že je pro firmu důležitý a váží si ho), integrita (důvěra ve správné hodnoty firmy, které nestojí jen na zisku), očekávání (musí se naplnit, nebo v lepším případě překonat), řešení problémů (dobře zvládnutá reklamace), čas a úsilí (rychlost obsluhy) a empatie (schopnost se vcítit do potřeb zákazníka). Z odpovědí pak KPMG vyčíslila index spokojenosti.

Podívejte se na deset nejlépe ohodnocených firem.

 

Právě se děje

Další zprávy