reklama
 
 

Dárek z e-shopu? Na jisté doručení až do domu máte už jen dva týdny

8. 12. 2015
Kdo chce zboží dovézt až domů, měl by ho objednat nejpozději do konce příštího týdne, tedy do 18. prosince. Velké internetové obchody zvládnou i objednávky z pondělí 21. prosince. Tržby e-shopů letos rostou o desítky procent, zásadní problémy s doručováním ale kvůli tomu nemají.

Praha – Vánoční dárky z pohodlí domova nakoupíte s jistotou včasného doručení už jen během následujících dvou týdnů. Přestože e-shopům po většinu letošního roku rostou tržby zhruba o pětinu oproti tomu loňskému, obchodníci ujišťují, že na rychlosti dodání se to neprojevuje.

"Nestane-li se nenadálá kalamita, budou e-shopy schopny bez problémů dodávat zboží objednané v týdnu do 18. prosince. Velké internetové obchody zvládnou i objednávky z pondělí 21. prosince. V dalších dnech již mohu doporučit pouze osobní odběr," shrnuje situaci Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

"V letošním roce očekáváme rekordní zájem zákazníků o internetové nákupy vánočních dárků. Nákupní horečka bude vrcholit v následujících deseti dnech. Všem, kteří chtějí mít na výběr širokou nabídku zboží dostupného skladem, proto doporučujeme nákupy již neodkládat a objednat co nejdříve," říká za největší tuzemský e-shop Alza.cz jeho mluvčí Šárka Jakoubková.

Kdo chce mít jistotu, že objednaný dárek stihne věnovat pod vánoční stromek, měl by vybírat zboží, které je skladem, zaplatit ho kartou předem (jen u ověřených e-shopů), nebo hotově při doručení (tedy ne převodem z účtu). Těsně před Vánoci se pak už vyplatí raději nespoléhat na dopravce, ale dát přednost osobnímu vyzvednutí na kamenné pobočce e-shopu.

"Samotná expedice balíků z našich skladů problémem není. Zaručit se za kvalitu služeb přepravních společností však nemůžeme, proto lidem doporučujeme nenechávat objednávky na poslední předvánoční dny," říká za e-shop TS Bohemia marketingový manažer Lukáš Valouch.

Podle Vetyšky je to podobné jako u kamenných obchodů. "Spoléhat na nákupy v poslední předvánoční dny je vždy riziko," říká.

Velké e-shopy oslovené online deníkem Aktuálně.cz se shodují, že výraznější problémy s doručováním objednaného zboží v předvánočním období nemají. A potvrzují to i zkušenosti nakupujících na srovnávači cen Heureka.cz. Někteří lidé si tam u velkých e-shopů jako Alza.cz, CZC.cz či Mall.cz sice na pozdní dodání stěžují, ale jsou ve výrazné menšině oproti těm spokojeným.

Nejvíce problematických hodnocení se mezi největšími e-shopy nyní objevuje u Mall.cz, který se nedávno přestěhoval do nového distribučního centra v Jirnech u Prahy. "Objednávka nebyla ani po deseti dnech odeslána, ačkoliv Mall udává, že je zboží skladem," stěžuje si například jeden z nakupujících.

Mluvčí Mall.cz Michala Gregorová říká, že momentálně tento obchod doručuje více než 95 procent objednávek ve slíbeném termínu a u zbylých objednávek je zpoždění v drtivé většině jeden pracovní den. "V kontextu předvánoční sezony můžeme tedy říct, že logistika funguje správně. Je bohužel jasné, že nemůže být vše stoprocentní a část objednávek se může zpozdit," dodává.

"V letošním roce očekáváme v případě prodeje zboží nárůst minimálně o 20 procent. Předpokládáme, že vánoční útraty, respektive útraty v posledním čtvrtletí, v tuzemských internetových obchodech přesáhnou 25 miliard korun. S ohledem na pozitivní situaci na trhu to nakonec může být ještě víc," očekává Vetyška.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality a rady! Osobní finance Aktuálně.cz.

autor: Jiří Hovorka | 8. 12. 2015

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama