Coop zpřístupní svůj obchod i po zavíračce. Lidé v něm nakoupí s bankovní identitou

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
7. 1. 2022 13:32
Řetězec Coop se v Česku chystá prorazit s nákupní novinkou. Od února si budou moci zákazníci na prodejně v jihočeských Strakonicích nakoupit sami kdykoli mimo otevírací dobu obchodu. Potřeba k tomu bude bankovní identita a speciální aplikace. Každý návštěvník tak bude jasně identifikován, prodejnu zajistí také kamerový systém. V průběhu roku chce řetězec tento koncept zavést i do dalších měst.
Foto: COOP

"Koncept automatického obchodu se maximálně přizpůsobuje potřebám zákazníků, pro které končí nutnost plánovat si podle otevírací doby obchodů své nákupy," říká k plánovanému otevření obchodu ředitel pro rozvoj a marketing Lukáš Němčík. Řetězec se v konceptu inspiroval ve Skandinávii, kde podobné obchody fungují již několik let. 

Mimo standardní otevírací dobu bude k dispozici celý obchod, uzavřené budou jen pulty s lahůdkami či uzeninami. Prodejna ale bude mít rozšířenou nabídku baleného zboží.

Samotná platba za zboží bude fungovat na principu samoobslužných pokladen. Zákazník bude moci opustit prodejnu s nákupem až po ověření platby. Pokud se dostane do problémů, může využít nouzového tlačítka v rámci pultu centrální ochrany.

Prodejce nicméně neupřesnil, jak se hodlá bránit drobným krádežím a zneužívání systému. Upozornil jen na instalované kamery a nutnost prokázání identity zákazníka u vstupu.

Největší úspěch s těmito prodejnami Coop očekává právě v menších a středních městech, kde je dostatek zákazníků, kterým ovšem nestačí standardní otevírací doba prodejen. Řada prodejen Coop v těchto městech zavírá kolem 18. hodiny nebo i dříve. Podle vedení firmy se podobného obchodu dočkají zákazníci například i v jihočeské Kaplici.  

Coop si od nového konceptu slibuje vyšší tržby a zároveň snížení nákladů na zaměstnance. Náklady na proměnu jedné prodejny se přitom podle Němčíka pohybují kolem jednoho milionu korun.

Řetězec už dříve v Česku zavedl samoobslužné chladicí boxy s potravinami. Princip je u nich stejný jako v případě výdejních boxů - zákazník si zboží může objednat přes internet a pak si ho kdykoli vyzvednout. Boxy mají pomoci menším obcím s horší dostupností maloobchodních služeb.

Průnik digitálních pomůcek do odvětví maloobchodu se podle expertů stává v současnosti stále větším trendem, umocňuje ho i pandemie koronaviru. Zákazníkům má přinést vyšší efektivitu a komfort, podnikům zase nižší náklady.

"Zjednodušeně si lze představit, že v budoucnu bude fyzické interakci ponecháno pouze to, co ji vyžaduje," podotkl již dříve analytik společnosti Cyrrus Vít Hradil.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Důvěra v českou ekonomiku se v lednu po půl roce zvýšila

Důvěra v českou ekonomiku se v lednu po půl roce zvýšila. Proti loňskému prosinci stoupla o dva body na hodnotu 97,6 bodu, přičemž optimističtější jsou podnikatelé i spotřebitelé. Vyplynulo to z dnes zveřejněných údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ). V meziročním srovnání je souhrnný i podnikatelský indikátor vyšší, zatímco důvěra spotřebitelů je na nižší úrovni.

Důvěra firem se v lednu zvýšila zejména v průmyslu a stavebnictví. "Podnikatelé v těchto odvětvích očekávají v příštích měsících růst tempa výrobní i stavební činnosti, přestože jsou stále významně limitováni nedostatkem materiálu. Právě nedostatek vstupů je i jednou z příčin očekávaného růstu cen v obou odvětvích," uvedl vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ Jiří Obst.

Zdroj: ČTK
Další zprávy