Číňany ovládla na Den nezadaných nákupní horečka. Black Friday je proti němu trpaslík

ČTK ČTK
11. 11. 2020 10:50
Po zahájení prodeje na Den nezadaných, takzvaný Singles Day, tržby největšího čínského internetového prodejce Alibaba překonaly loňský rekord. Lidé si prostřednictvím jeho webu už půl hodiny po půlnoci místního času (v úterý 17:30 SEČ) objednali kolem 16 milionů zlevněných produktů za více než 56 miliard dolarů (1,5 bilionu Kč). Tato čísla přitom ještě nejsou konečná.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Reuters

Den nezadaných se ukazuje jako úspěšnější akce než oba hlavní světové předvánoční výprodejové dny označované jako Černý pátek (Black Friday) a Kybernetické pondělí (Cyber Monday) dohromady, poznamenala agentura Reuters.

Prodejní akce Singles Day se koná v kontextu oživení čínské ekonomiky po koronavirové krizi. Miliony Číňanů nemohly kvůli uzávěrám hranic cestovat do zahraničí za nákupy, a tak nyní více utrácejí doma. Největší internetová nákupní akce na světě letos trvá čtyři dny.

Den nezadaných vznikl v Číně v 90. letech jako svátek všech nezadaných, v roce 2009 z něj ale internetový prodejce Alibaba učinil nákupní horečku. Letos internetový prodejce zahájil prodejní akci dříve, aby dostaly více prostoru méně známé značky. První slevy začal nabízet od 1. do 3. listopadu, akce vrcholí dnes. Hrubý objem zboží, tedy peníze utržené za prodej, vykáže Alibaba za 11 dní, a nikoli za 24 hodin.

Nákupní horečku zpravidla doprovázejí živá vystoupení. Letos prostřednictvím streamu vystoupila v úterý na galavečeru Alibaby zpěvačka Katy Perry.

Vedle prostých slev Alibaba zákazníkům nabízí mimo jiné i to, aby si objednali hned zkraje akce, a dostali tak lepší nabídku. Vybízí je rovněž k tomu, aby hráli mobilní hry a kombinovali své nákupy z různých obchodů.

Solidní výsledek akce znamená úlevu právě pro internetového prodejce Alibaba, který za týden ztratil zhruba deset procent své tržní hodnoty. Minulé úterý totiž burzy v Šanghaji a Hongkongu nečekaně zrušily primární veřejnou nabídku akcií jeho finančně technologické divize Ant Group. Oficiálním důvodem byly změny v regulaci. Podle některých médií šéf Alibaby Jack Ma patrně doplatil na to, že se jako jeden z mála čínských podnikatelů odvážil veřejně sdělovat své názory na finanční regulaci.

 

Právě se děje

před 55 minutami

Dámský gambit na Netflixu vidělo 62 milionů lidí, v Česku je druhý

Minisérii z šachového prostředí Dámský gambit, ve které hlavní roli ztvárnila Anya Taylor-Joyová, na platformě Netflix vidělo 62 milionů lidí. Firma čísla sledovanosti obvykle nezveřejňuje, činí tak jen v případě mimořádných úspěchů. Netflix zveřejnil 23. října všech sedm dílů Dámského gambitu, které od té doby patří do desítky nejsledovanějších pořadů v USA, Velké Británii, Argentině nebo Izraeli. Momentálně je minisérie druhou nejžádanější položkou Netflixu v Česku, hned za čtvrtou řadou seriálu Koruna.

Podle Netflixu dále Dámský gambit obecně posílil zájem o šachy. Hledání tohoto slova na Googlu stouplo dvojnásobně, uživatelé serveru eBay.com dvakrát častěji hledají předměty související s šachami a webu Chess.com se pětinásobně zvýšil počet zaregistrovaných uživatelů.

Další zprávy