Chcete 2500 korun zdarma od Lidlu a Penny? Pozor na podvod, varují řetězce

Petr Kučera Petr Kučera
Aktualizováno 13. 12. 2016 16:25
Místo atraktivního poukazu na bezplatný nákup mohou lidé snadno přijít o peníze. Stačila by přitom základní ostražitost – zajímat se o "cizí" internetovou adresu, ověřit si akci přímo na oficiálním webu řetězce nebo zpozornět při strojovém překladu z angličtiny.
Falešná soutěž.
Falešná soutěž. | Foto: Aktuálně.cz

Praha – Obchodní řetězce Lidl a Penny Market varují před novou vlnou podvodů, která od minulého týdne míří na uživatele Facebooku. Připraveny jsou také varianty lákající zákazníky řetězců Albert a Tesco.

Akce se tváří jako spotřebitelská soutěž a láká na "poukázku na 2500 korun zdarma". Na první pohled nápadná je už samotná doména, která místo firemní adresy typu Lidl.cz nebo Penny.cz odkazuje například na wowloveblog.com nebo czechvo.com.

Během odpovídání na jednoduché otázky typu "nakupovali jste někdy v Lidlu?" vyskakují nečesky znějící zprávy jako "Jessica z Prague právě obdržela kupón", které mají návštěvníky přesvědčit, že jde o věrohodnou akci s reálnou nadějí na výhru.

"Penny Market Česká republika ani žádný z našich partnerů není pořadatelem této soutěže. Námi pořádané soutěže najdete na našem webu Penny.cz," uvádí řetězec v oficiálním varování. Také Lidl na své facebookové stránce varuje, že jde o podvod, s nímž nemá nic společného. "Podnikáme příslušné právní kroky," říká Zuzana Holá, mluvčí Lidlu.

Na falešné stránce mají lidé po úspěšné odpovědi zadat mimo jiné své telefonní číslo. Při podobných podvodech v předchozích měsících jim pak začaly chodit drahé SMS zprávy – každá přišla na desítky korun. Přinejmenším hrozí zneužití osobních údajů.

"Podle informací zákazníků, kteří podvodné zprávě uvěřili, je stránka vyzve k vyplnění osobních údajů včetně telefonního čísla a k aktualizaci. Následně může dojít ke stržení částky 99 Kč na základě SMS. Zpráva je také automaticky sdílena přátelům," potvrzuje Holá.

 

Právě se děje

Další zprávy