Česká spořitelna ukončí program iBOD. Vyčpěl, věrnost mají posilovat jiné inovace

Iva Špačková Iva Špačková
25. 3. 2019 13:46
Česká spořitelna, banka s největším počtem klientů v zemi, v srpnu končí svůj věrnostní program iBOD. Podle banky zájem o něj klesal jak ze strany jejích zákazníků, tak i partnerů. Lidé mohou sbírat body do konce května. Věrnost klientů mají bance dále zajišťovat jiné programy, například mobilní aplikace Poketka.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Jan Nevyhoštěný

Česká spořitelna po šesti letech ukončí svůj věrnostní program iBOD, který spustila v roce 2013. Kdo se do něj zapsal, mohl sbírat body jednak za využívání služeb České spořitelny, jednak za nákupy její platební kartou u obchodních partnerů, jako je například prodejna s outdoorovým vybavením Husky, hračkářství Bambule, parfumerie Fann a další.

Za nasbírané body si pak lidé mohli objednávat u partnerů banky odměny nebo je vyměnit za příspěvek na charitu. Vybírání odměn však bylo pro mnohé klienty trochu krkolomné, protože je museli objednávat přes speciální portál a pak si je nechat zasílat, přičemž se jim strhávaly další body za doručení.

Patrně i to vedlo k postupnému útlumu programu, v němž bylo na počátku 32 společností a dnes jich je jen osmnáct. Program opustily například sportovní prodejny Sportisimo či knihkupectví Luxor.

"Podobně jako mnoho dalších věrnostních programů, program iBOD prošel od svého spuštění v roce 2013 svým životním cyklem a postupně se vyčerpal. Většina účastníků programu vykazovala dlouhodobou neaktivitu a program si lidé výrazněji nespojovali ani se značkou České spořitelny," vysvětlil důvody ukončení věrnostního programu mluvčí banky Filip Hrubý.

Klesající zájem je vidět i na počtu lidí zapojených do programu. Zatímco při spuštění programu plánovala banka jen v první fázi oslovit tři miliony klientů, dnes jich je v programu registrováno asi 600 tisíc, z toho aktivních je zhruba třetina.

Úbytek aktivních uživatelů programu je dán i tím, že mnoho zapojených partnerů rozvíjí vedle spolupráce s Českou spořitelnou také vlastní věrnostní programy, které i zřetelněji propaguje. Když tak někdo používá věrnostní kartu Fann či trafiky Geco, nenapadne ho, že může využít i kartu iBOD. 

Jeden z hlavních partnerů iBODu, společnost Datart, však svůj vlastní program zatím nemá a spolupráci s bankou si pochvaluje. "Jsme jedním z partnerů programu iBOD. Velkou výhodou pro zákazníky to má především v tom, že mohou sbírat i utrácet body nejen u nás, ale i u dalších partnerů programu," řekla mluvčí sítě elektroobchodů Iva Pavlousková měsíčníku Zboží&Prodej.

Na otázku Aktuálně.cz, zda do skončení programu České spořitelny stihne spustit svůj vlastní věrnostní systém, mluvčí prodejce neodpověděla. 

Lidé mohou sbírat takzvané iBody do konce května a utratit je mohou ještě do 31. srpna 2019. 

Po tomto datu však program skončí a nový banka neplánuje. "Naše klienty v současnosti nejvíce lákají produktové inovace - služba Moje zdravé finance a nové internetové bankovnictví George. I proto se Česká spořitelna rozhodla přestat tento věrnostní program dále aktivně podporovat," dodává mluvčí spořitelny Hrubý.

Alternativu odměn za provedené nákupy podle něj nabízí aplikace banky pro mobilní placení nazvaná Poketka (náhrada za Saifu, kterou banka musela přestat používat kvůli tomu, že o značku se přihlásila jiná firma), která umožňuje získávat u partnerů prémie v podobě okamžitých slev na nákup.

 

Právě se děje

Další zprávy