Nejoblíbenější značky zákazníků: Žebříčku vévodí banky, uspěli i výrobci kosmetiky

Aneta Řezníčková Aneta Řezníčková
Aktualizováno 2. 4. 2023 11:54
Pro Čechy je při volbě oblíbené značky nejdůležitější její důvěryhodnost, která je založena na transparentnosti a plnění slibů. Vyplývá to ze zprávy poradenské společnosti KPMG, která ve čtvrtek zveřejnila pravidelný průzkum mezi tuzemskými zákazníky. Největší úspěch podle něj mají bankovní společnosti, výrobci kosmetiky, léčiv, nábytku nebo doručovací služby.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Shutterstock
  • KPMG sestavila žebříček 100 značek pro rok 2022 na základě spokojenosti zákazníků, rozhodlo na 50 tisíc jejich hodnocení. Společnost vyhodnocuje zkušenost se značkami na základě šesti pilířů. Jsou jimi integrita, vynaložený čas a úsilí na straně zákazníka, nastavování a plnění očekávání, řešení problémů, personalizace a empatie.

Ze všech pilířů je pro české zákazníky nejdůležitější integrita, která znamená hlavně důvěryhodnost. Tu si značky budují zejména srozumitelným jednáním a plněním slibů. Druhým nejdůležitějším pilířem je personalizace, následovaná vynaloženým časem a úsilím, očekáváním, řešením problémů a empatií.

"V řadě zemí světa je nejsilnějším pilířem personalizace. V Česku se ale na celkovém skóre zákaznické zkušenosti podílí nejvíce integrita, která by přitom měla být přirozenou součástí každého vztahu mezi zákazníkem a značkou, nikoliv něčím, podle čeho se zákazník bude rozhodovat," popisuje Lukáš Cingr, který v KPMG vede oddělení Customer & Digital. "Od minulého průzkumu posílil vliv empatie, jejíž váha roste téměř nepřetržitě od roku 2017," dodává.

Ze sledovaných sektorů zákaznickou zkušenost nejvíce zlepšili operátoři, a to o osm procent. U nich dotázaní hodnotí nejlépe pilíř čas a úsilí. Od loňska si lehce polepšili i v pilíři empatie. Hodnocení od oslovených ale ukazují, že v empatii je do budoucna stále prostor ke zlepšení.

Jediným sektorem, který se meziročně propadl (o dvě procenta), byly restaurace a rychlá občerstvení. Z metrik vyplývá, že rezervy jim vznikly zejména v pilířích čas a úsilí a také integrita. Někteří respondenti například zmiňují rozdílnou kvalitu jídla v různých pobočkách stejného řetězce.

  • Zjistěte v následujícím přehledu, která desítka značek u českých zákazníků vede.
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 23 minutami

Senát schválil snazší odstraňování nelegálních poutačů u silnic

Odstraňování nelegálních reklamních poutačů, které se objevily u silnic, by měli řešit správci nebo vlastníci komunikací. Senát to dnes schválil v rámci vládní novely, která transformuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) z příspěvkové organizace na státní podnik. Transformace má podle vlády zlepšit prověrku finančních toků a také přinést větší konkurenceschopnost na trh práce, aby ŘSD jako státní podnik mohlo lépe platit svoje odborníky.

Pokud vlastník nebo správce komunikace zjistí, že se u komunikace objevilo reklamní zařízení, obrátí se na příslušný úřad s dotazem, zda je povoleno. Pokud povoleno není, bude mít povinnost ho odstranit. Vlastníka reklamního poutače pak bude muset informovat například na internetu a poutač bude skladovat až tři roky na jeho náklady. Pokud si ho vlastník nevyzvedne, nechá nelegální poutač sešrotovat.

Novela, kterou nyní dostane k podpisu prezident, z odstraňování nepovolených poutačů vypouští správní řízení, které je komplikované hlavně kvůli doručování různých výzev vlastníkům. Navíc se vlastníci mohou změnit nebo mohou sídlit v zahraničí, kam se jim musí doručovat korespondence.

Zdroj: ČTK
před 49 minutami

Piráti vyloučili ze strany tři zastupitele z Prahy 1, neplnili úkoly. Trojice to odmítá

Piráti vyloučili ze strany kvůli neplnění úkolů tři zastupitele z Prahy 1 - místostarostu čtvrti Davida Bodečka, radní pro sociální oblast Ivanu Antalovou a uvolněného člena zastupitelstva Martina Ardena. Rozhodnutí strana zveřejnila na svých stránkách. Upozornil na to server Deník N. Trojice vyloučených vytvořila na radnici Prahy 1 koalici s ODS, TOP 09, ANO a Rezidenty 1, přestože členská základna Pirátů byla proti. Následně trojice odmítla z koalice vystoupit. Vyloučení na webu strany uvádějí, že většinu povinností splnili. Bodeček Deníku N řekl, že zvažuje vystoupení z pirátského klubu na pražském magistrátu.

Členská základna Pirátů už loni v listopadu rozhodla poměrem 277 ku 167 hlasů, že se Piráti nemají účastnit koalice s ODS, TOP 09, ANO a Rezidenty 1. Tři zmínění zastupitelé Pirátů v čele s Bodečkem ale již tehdy oznámili, že koaliční smlouvu vypovídat nehodlají. Rozhodčí komise pirátské strany uložila letos v únoru třem zastupitelům z Prahy 1, aby buď vyjednali novou koaliční smlouvu, nebo současnou smlouvu vypověděli a vzdali se funkcí ve vedení radnice. Zadané úkoly doteď podle komise nesplnili.

Bodeček, Antalová a Arden ve společném prohlášení na webu strany naopak tvrdí, že většinu úkolů splnili, včetně předložení nové koaliční smlouvy. "Konstatujeme, že v průběhu mimořádného přezkumu jsme se opakovaně setkali se situacemi, kdy došlo k porušování pravidla subsidiarity, šíření dezinformací a manipulacím, které negativně ovlivnily naši pozici a poškozovaly nás," sdělili. Podle rozhodčí komise však trojice předložila jen dodatek ke koaliční smlouvě, a to navíc až po uplynutí lhůty stanovené komisí.

Zdroj: ČTK
Další zprávy