"Černoch z letáku Lidlu" se vrací. Na barvě kůže nezáleží, říká prodejce mobilů

Ekonomika Domácí Ekonomika, Domácí
2. 2. 2017 12:52
Český e-shop se v nové kampani staví proti rasistickým a xenofobním projevům, které se snesly na adresu Lidlu i samotného modela.
Alpha Dia v reklamě společnosti Lion Mobile
Alpha Dia v reklamě společnosti Lion Mobile | Foto: Lion Mobile

Praha – Model Alpha Dia, který se v Česku proslavil jako „černoch v letáku Lidlu“, se objeví v další reklamě. Stává se tváří nového designového telefonu Mi Mix pro Českou republiku.

Na reklamních fotkách ho použije tuzemská společnost Lion Mobile, která se zaměřuje na prodej a distribuci čínských telefonů ve středoevropském regionu. Firma mimo jiné provozuje e-shop xiaomimobile.cz.

Alpha Dia v reklamě společnosti Lion Mobile
Alpha Dia v reklamě společnosti Lion Mobile | Foto: Lion Mobile

E-shop se touto kampaní staví proti rasistickým a xenofobním projevům, které se snesly na adresu obchodního řetězce i samotného modela.

“Když můžeme kupovat elektroniku z Číny, nevidím důvod, proč bychom nemohli vídat reklamní fotky s černošským modelem. Přijde mi to naprosto přirozené. Na barvě kůže nebo původu nám prostě nezáleží,“ říká jednatel firmy Jiří Opletal.

„V Xiaomimobile jsme samozřejmě zvyklí komunikovat například s Číňany. Jsou to úplně odlišní lidé. Jejich zvyky, kultura nebo způsob jednání. Nemá smysl ale předstírat, že takhle odlišní lidé neexistují,“ dodává.

Čtyřiadvacetiletý Alpha Dia žije v Hamburku, narodil se v roce 1992 v Senegalu.

Reakce Lidlu na nenávist se mi líbí, považuji ji za naprosto předpisovou, říká odbornice na komunikaci na sociálních sítích Eliška Vyhnánková. | Video: Filip Horký
 

Právě se děje

Další zprávy