Automaty na pečivo v Aldi skončí, řetězec začne lákat na čerstvé. Následuje Lidl či Penny

Petr Kučera Petr Kučera
12. 2. 2018 12:40
Cílem je jednak výrazně rozšířit nabídku - až na 40 položek - a jednak ji lépe prezentovat, aby působila čerstvě a transparentněji.
Aldi Backwelt.
Aldi Backwelt. | Foto: Aldi Süd

Mülheim a. d. Ruhr, Praha - Německý diskontní řetězec Aldi Süd postupně zruší automaty na pečivo uvnitř prodejen a investuje do širší nabídky v novém oddělení nazvaném Meine Backwelt (Můj svět pečiva).

Z dosavadních automatů vypadl nakupujícím - po zmáčknutí tlačítka s příslušným obrázkem - chléb, housky, croissanty či pizza. Přístroje, které si oblíbily zejména děti, teď Aldi nahradí klasickým prodejem vystaveného pečiva.

Cílem je jednak výrazně rozšířit nabídku - až na 40 položek podle lokality prodejny - a jednak ji lépe prezentovat, aby působila čerstvě a transparentněji. Sází přitom na velký prosklený pult, luxusněji působící designové prvky nebo teplé osvětlení.

Řetězec tak následuje konkurenty jako Lidl, Netto či Penny (nebo i svou samostatnou severní větev Aldi Nord), kteří tímto způsobem už pečivo nabízejí.

Aldi chce mimo jiné také omezit plýtvání, protože lidé prý často mačkali tlačítka, ale pečivo si pak z výdejního okénka nevzali, a zůstávalo tak v automatu.

"Změna je výsledkem rozsáhlých testů, které jsme prováděli od roku 2015," říká Lars Klein, zástupce ředitele Aldi Süd pro centrální nákup odpovědný za prodej pečiva.

Firma uvádí, že pečivo bude čerstvě upečené přímo zaměstnanci prodejny. Podobně jako u diskontních konkurentů však často půjde o pouhé dopékání předpřipravených výrobků. Novinkou mají být také kráječe chleba.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 minutou

Křetínský a Tkáč zvýšili podíl v britské poštovní firmě Royal Mail

Investiční fond Vesa Equity Investment podnikatelů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče zvýšil podíl v britské poštovní společnosti Royal Mail na 17,03 z dosavadních 16,03 procenta. Uvedl to v oznámení určeném pro Londýnskou akciovou burzu (LSE).

Vesa do Royal Mail vstoupila loni v květnu, kdy získala 5,35 procenta akcií. Svůj podíl postupně zvyšovala a loni v srpnu se stala největším akcionářem v podniku, který v roce 1516 založil panovník Jindřich VIII. Royal Mail se zaměřuje hlavně na přepravu poštovních zásilek.

Od vstupu Vesy do Royal Mail akcie britského podniku výrazně posílily, neboť společnost využila boomu prodeje na internetu v době pandemie covidu-19. Zatímco loni na začátku května se akcie Royal Mail obchodovaly zhruba za 1,60 libry, nyní se jejich cena pohybuje kolem 4,90 libry. To znamená růst o více než 200 procent.

Zdroj: ČTK
Další zprávy