Aplikace prodejních řetězců kralují Česku. Dlouho vedoucí Lidl nyní střídá Můj Albert

Ekonomika Ekonomika
11. 5. 2021 16:02
Mobilní aplikace Můj Albert stejnojmenného obchodního řetězce je aktuálně nejvíce stahovanou aplikací v žebříčku Google Play, za měsíc si ji stáhlo přes 600 tisíc uživatelů. Na App Store je třetí. Prodejny Albert se letos v dubnu přidaly ke konkurenci a začaly přes aplikaci nabízet například možnost sbírání kreditů, akční letáky, nákupní seznam nebo elektronickou účtenku.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ahold

"Velmi nás těší, že si zákazníci naši aplikaci tak rychle oblíbili a šetří s námi přírodu, na kterou Můj Albert klade důraz. Je totiž náhradou za statisíce plastových kartiček, které se běžně při věrnostních programech užívají. Zákazníci mají také možnost zvolit si pouze elektronickou podobu účtenky přímo v aplikaci místo klasické papírové, čímž lze do budoucna ušetřit velké množství účtenkového papíru," říká ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.

Aplikaci řetězec všem svým zákazníkům zpřístupnil v polovině letošního dubna. Nejpoužívanějšími funkcemi mezi uživateli jsou zatím týdenní nabídky, personalizovaná nabídka produktů a vytváření nákupních seznamů.

Momentálně je aplikace Albertu stahovanější než Sčítání21 - oficiální aplikace Českého statistického úřadu určená pro letošní sčítání lidu, které ovšem končí právě dnešním dnem.

Aplikace obchodních řetězců se v Česku obecně těší velké oblibě. Například v první dvacítce těch nejstahovanějších na Google Play dlouhodobě figuruje aplikace Lidl Plus a také ta od Penny.

Právě aplikace Lidlu vzbudila rozruch loni v červnu, kdy vévodila žebříčkům stahovanosti na Google Play i App Store jen chvíli poté, co byla spuštěna pro veřejnost. Za sebou přitom nechala eRoušku, která má pomáhat při sledování kontaktů s osobami nakaženými covidem-19. Kolik uživatelů si aplikaci Lidl Plus v Česku nakonec stáhlo, ovšem řetězec odmítá upřesnit.

"Peníze jsou vždy až na prvním místě. Proto se nemůžeme divit, že aplikace, které lidem mohou ušetřit nějakou tu korunu v peněžence, patří mezi nejoblíbenější. Navíc když aplikaci vyvine známá společnost, která ji může šířit mezi své zákazníky, je úspěch téměř nevyhnutelný," okomentoval tehdy přístup Čechů k aplikacím řetězců ekonom BH Securities Štěpán Křeček.

Letáky řetězců vhazované do schránek přitom podle něj mají v Česku stále velký úspěch. "Mobilní aplikace jsou vlastně novou verzí letáků. Ta může být populárnější u mladších generací, které postupně přecházejí z reálného do virtuálního světa," dodal ekonom.

Albert rovněž testuje vlastní e-shop Albert Domů Zdarma. Služba je dostupná přes stejnojmennou mobilní aplikaci. "V tuto chvíli jde o uzavřené testování pro 1500 zákazníků v Brně, kteří se přihlásili," upřesnil minulý týden generální ředitel prodejen Jesper Lauridsen. Konkrétně jde o brněnské čtvrtě Černá pole, Zábrdovice, Husovice a Židenice.

 

Právě se děje

Další zprávy