reklama
 
 

Alza má problém na Slovensku, nevydává povinné účtenky

4. 2. 2014
Podle deníku Sme Alza porušuje slovenské zákony, když nevydává účtenky z registrační pokladny.
Doporučujeme

Bratislava - Největší český internetový obchod Alza.cz pravděpodobně porušuje na Slovensku zákony. Podle listu SME totiž zákazníkům při osobním odběru zboží nevydává účtenky z registrační pokladny.

Firma se ale hájí tím, že prodej prostřednictvím portálu Alza.sk provozuje sama Alza.cz formou zásilkového prodeje na Slovensko.

Mluvčí slovenské finanční správy Patrícia Macíková uvedla, že podnikatelé musejí používat elektronickou registrační pokladnu, pokud za zakoupené zboží nebo služby klient zároveň platí v hotovosti nebo platební kartou. Zákon sice obsahuje několik výjimek, žádná z nich se podle SME ovšem nevztahuje na osobní odběr zboží na pobočce internetového obchodu.

Jiné pobočky českých internetových obchodů, jako například Mall.sk nebo Hej.sk, elektronické registrační pokladny používají, pokud si zákazník přijde zakoupené zboží vyzvednout na prodejní místo.

Mluvčí Alzy Šárka Jakoubková uvedla, že Alza.sk poskytuje logistické a inkasní služby pro českou mateřskou společnost.  Vybranou daň z přidané hodnoty (DPH) z prodeje zboží na slovenském území firma platí na Slovensku.

Alza na Slovensku vydává zákazníkům potvrzení o nákupu zboží, které slouží také pro případ reklamace a které je zároveň účetním dokladem. Takový doklad ale nesplňuje náležitosti účtenek z registračních pokladen a nelze ho použít ani v účtenkové loterii, kterou slovenská vláda zahájila loni s cílem omezit daňové podvody.

autor: ČTK

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama