Český trh práce je pro zahraniční investory zajímavý kombinací nízkých nákladů a kvalifikované pracovní síly. V průzkumu ManpowerGroup Total Workforce, ve kterém se porovnávalo 75 zemí světa, obsadilo Česko 22. místo. Přestože však český trh nabízí celkem slušné podmínky k úspěšnému byznysu, má i své minusy. A není jich zrovna málo.
Přednosti? Máme kvalifikované zaměstnance
Aktraktivita českého trhu práce podle průzkumu spočívá především v kombinaci relativně nízkých nákladů a vysoké kvalifikační úrovně obyvatel. "Podíl zaměstnanců ve výzkumu a vývoji, podíl vysoce kvalifikovaných zaměstnanců a digitální gramotnost patří mezi přednosti českého trhu práce," upozorňuje Jaroslava Rezlerová.
Vyjmenovává, co je potřeba, abychom vytvořili lepší pracovní prostředí i místo pro podnikání a nalákali tak investory:
- zaměřit se na snížení náročnosti podnikání a nákladů na založení firmy
- podpořit flexibilitu a alternativní úvazky
- potírat šedou ekonomiku a neformální pracovní trh
- vytvářet prostředí ve firmách, veřejném sektoru a v politice, které bude více respektovat individuální potřeby lidí, ať už jsou to maminky s dětmi, absolventi, nebo lidé v předdůchodovém věku