reklama
 
 

Jednoduché placení mobilem Android Pay spouští čtvrtá banka v Česku

5. 12. 2017
Pomocí aplikace, za níž stojí Google, mohou platit mobilem už klienti čtyř bank v Česku. K Monetě, mBank a J&T se přidává třetí největší tuzemská banka. Komerční banka novou platební aplikací postupně nahradí tu dosavadní, kterou spustila v roce 2016.

Praha - Platit mobilem prostřednictvím aplikace Android Pay pouhým přiložením k bezkontaktnímu terminálu už umožňuje i Komerční banka (KB). Ode dneška se tak přidává k bankám Moneta, mBank a J&T, které službu, za níž stojí Google, v Česku spustily v polovině listopadu.

Mobilem se sice dá platit v Česku už několik let, ale služba není moc rozšířená. Nové řešení od Googlu je jednoduché a může spoléhat i na větší podporu fanoušků tohoto amerického technologického giganta.

Už nyní je jasné, že Komerční banka novou platební aplikací od Googlu postupně nahradí svou dosavadní, kterou spustila už v roce 2016.

"Ještě nějakou dobu poběží obě aplikace současně. Klienty samozřejmě budeme oslovovat, aby si novinku aktivovali, když to sami neudělají," říká mluvčí KB Pavel Zúbek.

Prostřednictvím nové služby lze zatím platit v kamenných obchodech, za pár týdnů půjde telefonem platit i na internetu.

"Považujeme za důležité nabídnout našim klientům v současnosti nejpokročilejší metodu placení mobilním telefonem - Android Pay. Pilotní testování ukázalo, že nová služba je skutečně spolehlivá, bezpečná a zákaznická zkušenost je na té nejvyšší úrovni," říká Leoš Souček, zástupce výkonného ředitele marketingu a komunikace Komerční banky.

Spuštění novinky následuje den poté, co Komerční banka zaznamenala po víkendové úpravě svých IT systémů u části klientů několikahodinové potíže s přihlašování k jejich účtu v internetovém a mobilním bankovnictví. Kvůli řešení tohoto problému pak musela na více než jednu hodinu odstavit celý systém svých on-line služeb. V pondělí v podvečer mluvčí banky Pavel Zúbek řekl, že veškeré služby opět fungují.

Podle Zúbka spuštění nové služby Android Pay proběhlo v předem plánovaném termínu a včerejší výpadek on-line služeb u části klientů s tím nijak nesouvisel.

"Pro využití služby Android Pay stačí mít platební kartu, debetní nebo kreditní, a mobilní telefon s operačním systémem Android 4.4 a vyšší, který podporuje NFC. K samotné platbě stačí mobilní telefon 'probudit' a přiložit jej k platebnímu terminálu stejně jako standardní plastovou kartu. Pro transakce vyšší než 500 korun je pro zvýšení bezpečnosti potřeba telefon ještě odemknout - otiskem prstu, PIN kódem, gestem a podobně," popisuje KB postup pro klienty.

autor: Olga Skalková | 5. 12. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama