mBank si zvolila tahák. Nízké, nebo žádné poplatky

Marie Samuelová
3. 3. 2011 20:00
Banka plánuje mít milion klientů, téměř všechny obsluhovat online
Foto: bankovnipoplatky.com

Praha - Nízké poplatky mají internetové mBank v Česku i nadále přivádět klienty. Do tří let bych jich mělo být dalších několik set tisíc. Banka také letos nejspíš zprovozní i některé dlouho slibované produkty.

Nejnovější cíle, které si do roku 2014 stanovila, představila internetová mBank tento týden.

"Chceme, aby se mBank do tří let stala pro naše klienty také bankou první volby a zařadila se svým počtem klientů mezi pětici největších tuzemských bankovních domů pro retailové klienty," uvedl generální ředitel mBank v Česku Janusz Mieloszyk.

Noví klienti by měli podle něj do mBank v nadcházejících letech přijít od konkurence především kvůli dlouhodobě nízkým či nulovým poplatkům za bankovní služby. V nejbližší době by se také měl zprovoznit takzvaný „click on" scénář, tedy sjednávání produktů výhradně přes online.

Jak je na tom konkurence

Největší banky v Česku, mezi něž patří Česká spořitelna, Komerční banka a ČSOB, mají v současnosti několik milionů klientů. Více než jedním milionem klientů disponuje rovněž GE Money Bank. U poslední z pětice největších bank, Raiffeisenbank, která počty svých klientů neuvádí, se odhaduje klientská základna na zhruba půl milionu.

Ve srovnání s těmito bankovními domy měla tuzemská mBank, která v Česku působí od konce roku 2007, k poslednímu dni roku 2010 přes 350 tisíc klientů s více než 685 tisíci aktivními účty. To představuje asi 37procentní meziroční nárůst v počtech klientů a 51procentní nárůst v počtu klientských účtů.

Na počtu klientů se podle Roberta Chrištofa, šéfa prodeje v mBank, nepodepsalo ani loňské nečekané zavedení nového sazebníku. Ten změnil původně téměř bezpoplatkovou mBank na banku, která některé poplatky v sazebníku již také má.

Pro klienty, kteří chtějí mít i nadále některé služby zdarma, zavedla mBank v roce 2010 navíc určitá omezení (mimo jiné například vícenásobný výběr úspor z výhodnějšího spořicího účtu eMax Plus, zpoplatněný 4. a další výběr kartou z bankomatu, počet bezplatných transakcí atd.)

Kvůli poplatkům neutekli

Loňské změny v poplatcích znamenaly pro banku podle Chrištofa zhruba půlprocentní odliv klientů. Žádný masový odliv se tedy prý nekonal. A to ani přesto, že banka dlouhodobě slibuje služby a produkty, na které klienti ještě stále čekají.

Mezi ně patří například zahraniční platby a několik let slibovaný Supermarket investičních fondů. Banka podle generálního ředitele Mieloszyka usilovně na obojím pracuje a je možné, že se tyto služby objeví v nabídce banky již v druhé polovině letošního roku.

Mieloszyk ale tento termín nezaručuje stoprocentně. V prvním čtvrtletí zatím mBank hodlá zprovoznit kontokorent pro fyzické občany, který bude sloužit většímu počtu klientů a tak má nyní prioritu. Do budoucna se Mieloszyk neobává ani jiných internetově orientovaných bankovních konkurentů jako je Fiobanka či Zuno bank, která se má v Česku vbrzku objevit.

Podle dřívějších informací ČTK mBank spravuje celkové vklady v hodnotě 600 milionů eur (přibližně 14,6 miliardy korun). Objem celkových úvěrů činí zhruba 300 milionů eur. mBank je součástí polské  Bank, která náleží do německé bankovní skupiny Commerzbank, která vlastní více než 70 procent BRE Bank.

 

Právě se děje

Další zprávy