Levný lístek na vlak? Zkuste to v Lidlu, ne na nádraží

Karel Toman
3. 3. 2010 10:31
S poukazem od Lidlu vás přijde cesta Praha - Brno a zpět skoro na polovic

Praha - Skoro za polovic běžné ceny se letos vlakem svezou ti, kteří si od 4. března do konce března v pražském nebo brněnském Lidlu koupí poukaz na cestu mezi Prahou a Brnem.

Poukaz lidé pořídí za 179 korun, přičemž na pokladnách Českých drah stojí jízdenka až 319 korun. Poukaz za jízdenku si pak lidé v pokladnách ČD budou moci vyměnit skoro po celý rok - od 7. března do 11. prosince.

České dráhy tak navazují na marketingový tah z loňského října a Vánoc, kdy v řetězci Lidl prodaly 28 tisíc jízdenek. Letos chtějí společně s Lidlem prodat jízdenky nejméně pro sto tisíc cestujících. Na tiskové konferenci to řekl ředitel odboru produktů a obchodu Českých drah Aleš Ondrůj.

ČD "kopírují" úspěch Deutsche Bahn

V obchodech Lidl budou podle Ondrůje letos k dostání jak síťové jízdenky ČD Net Lidl pro vybrané dny v roce, tak i speciální poukázky na vybrané trasy. V přípravě jsou prý i společné nabídky pro cestování do zahraničí nebo na výlety v ČR.

ČD se pomocí jízdenek prodávaných v obchodech Lidl snaží co nejvíce využít kapacitu vlaků například o vánočních či státních svátcích. Prodej jízdenek ČD je výhodný i pro Lidl, který získá provizi z jejich prodeje. Hodně lidí, kteří si přijdou pro jízdenku, zároveň v obchodech Lidl nakoupí další zboží.

Čtěte také:
České dráhy utratí čtvrt miliardy, aby byly vidět
Čtenáři o čekárnách: Výpravčí se hřál, my zatím mrzli
Náhrady za zpoždění vlaku? V Česku nejdříve za pět let

Pro Lidl není prodej jízdenek novinkou. Společnost totiž například v roce 2005 prodávala v Německu levné lístky na vlak, o které byl mezi zákazníky obrovský zájem a před jejími diskontními prodejnami se tvořily dlouhé fronty lidí. Německé dráhy tehdy v obchodech Lidl prodaly několik milionů bianco lístků pro cestu tam a zpět po celém Německu.

Svých 210 prodejen Lidl v Česku provozuje po celé republice. S předloňskými odhadovanými tržbami 17,5 miliardy korun Lidl obsadil mezi tuzemskými diskontními řetězci druhé místo za společností Penny Market, jejíž tržby činily 20 miliard korun.

 

Právě se děje

Další zprávy