Klienti bank nechtějí sjednávat služby po telefonu

Ekonomika Ekonomika
8. 4. 2014 15:25
Mezi produkty, které by podle klientů preferujících elektronické kanály měly mít banky a pojišťovny k dispozici online, patří na prvním místě debetní karty.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Praha – Uživatelé internetu nechtějí sjednávat bankovní ani pojišťovací produkty přes telefon. V průzkumu, který uskutečnila agentura Datank, hodnotili tento způsob v průměru známkou tři až čtyři, přičemž čtyřka vyjadřovala absolutní nesouhlas a jednička absolutní souhlas s daným distribučním kanálem.

Mezi produkty, které by podle klientů preferujících elektronické kanály měly mít banky a pojišťovny k dispozici online, patří na prvním místě debetní karty. Dále pak požadují spořicí a běžný účet. Z pojistných produktů je srovnatelná poptávka po online cestovním pojištění. Na dalších místech v pořadí žádanosti finančních produktů prostřednictvím internetu stojí pojištění vozidel, kontokorentní úvěr, pojištění majetku, kreditní karta a spotřebitelský úvěr.

Hypotéky raději osobně

Naopak hypoteční úvěr nebo životní pojištění příliš nechtějí online sjednávat ani lidé využívající internet pro většinu svých aktivit.

„Hypoteční úvěry a životní pojištění představují několikaletý závazek, jsou rozsáhlejší i z pohledu množství investovaných prostředků a velmi úzce se dotýkají osobního života klientů. Přestože některé instituce usilují o distribuci přes internet, podporujeme názor, že tak složité produkty vyžadují odbornou konzultaci a měly by zůstat na pobočce,“ říká analytička agentury Datank Radka Krůtová.    

Průzkum také ukázal, že lidé nemají žádné výraznější výhrady zejména ke spolehlivosti internetového a mobilního bankovnictví.

Hlavní jsou bankomaty

Pro běžnou – tedy nejen „internetovou“ – populaci je nicméně nejdůležitějším požadavkem dostupnosti banky počet bankomatů, dále rozsah úředních hodin na pobočce a až následně možnost zřízení služeb či produktů elektronicky.  

Průzkum je součástí akcí Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014, jejichž vyhlašovatelem jsou Hospodářské noviny. Partnery projektu jsou společnosti KPMG Česká republika a IBM Česká republika.

Nejlevnější povinné ručení? Zkuste nezávislý srovnávač!

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Lyžařka Smutná skončila v dálkovém běhu v Itálii pátá

Lyžařka Kateřina Smutná doběhla pátá v závodu seriálu Ski Classics La Venosta na 34 kilometrů. Na vítěznou Norku Astrid Slindovou ztratila česká reprezentantka čtyři a půl minuty, za třetím místem zaostala o 19 sekund. Mužský závod v Itálii vyhrál Rus Jermil Vokujev, Jan Šrail obsadil 28. místo

Už v prvním stoupání nastoupila Slindová, která si na vrchařskou prémii na 11. kilometru přivezla náskok 20 sekund. V cíli měla k dobru více než tři minuty před Švédkou Brittou Norgrenovou. Boj o třetí místo ovládla další Norka Kari Gjeitnesová.

"Během závodu jsem se necítila úplně špatně, i když trať byla dost náročná. V posledních stovkách metrů mi ale totálně odešly nohy. Cítila jsem to už včera na tréninku, když jsem jela něco rychlejšího. Myslím, že v tom sehrála roli ta vysoká nadmořská výška," uvedla v tiskové zprávě eD system Bauer Teamu Smutná, která na začátku prosince doběhla v prologu v Livignu druhá.

Seriál Ski Classics bude pokračovat po Novém roce, 11. ledna se v Rakousku pojede Kaiser Maximilian Lauf.

Zdroj: ČTK
Další zprávy