reklama
 
 

Každý sedmý Čech loni změnil banku, ukázal průzkum. Klienti slyší hlavně na nižší poplatky

14. 4. 2017
Hlavní banku nejčastěji měnili klienti velkých, tradičních bank. Téměř 57 procent lidí je klientem více než jedné banky, ukázal průzkum.
Doporučujeme

Praha - Svou hlavní banku změnilo během loňského roku 14 procent obyvatel České republiky. Obvykle tak označují tu, do které si nechávají posílat výplatu a kterou nejvíce využívají pro běžné placení. Vyplývá to z průzkumu, který na reprezentativním vzorku 600 uživatelů internetu ve věku 18 až 60 let provedla agentura STEM/MARK pro Air Bank.

Hlavní banku nejčastěji měnili klienti velkých, tradičních bank, jako jsou Česká spořitelna (31 procent respondentů z těch, kteří loni změnili banku), Komerční banka (18 procent) nebo Poštovní spořitelna (12 procent). Naopak za svou novou hlavní banku lidé nejčastěji označovali Air Bank (14 procent), Komerční banku a Fio banku (shodně 12 procent).

"Výzkumy ukazují, že hlavní banku mění v průběhu roku klienti všech bank. Liší se to jen v tom, že zatímco do některých bank přijde mnohem více klientů, než z nich odejde, u jiných je to přesně naopak," říká Tomáš Motl, který vede oddělení výzkumu trhu v Air Bank. Právě do ní přišlo loni téměř sto tisíc nových klientů a banka překonala hranici půl milionu klientů.

Podle průzkumu si nový běžný účet v některé z bank za poslední půlrok otevřelo 13 procent respondentů a 14 procent lidí to pravděpodobně udělá v následujících dvanácti měsících. Novou banku si 85 procent lidí vybírá podle nízkých nebo žádných poplatků spojených s běžným účtem.

Téměř 57 procent lidí je klientem více než jedné banky, ukázal průzkum. Pouze jednu banku využívá 40 procent uživatelů internetu v Česku, dvě banky má 29 procent lidí, za klienta tří a více bank se označilo 28 procent respondentů. Vůbec žádnou banku nemají jen tři procenta respondentů ve věku 18 až 60 let.

K nejčastějším důvodům, proč jsou lidé klienty několika bank najednou, patří to, že u jednotlivých společností využívají vždy tu výhodnější službu. Je to ale například také proto, že chtějí mít peníze rozložené u více finančních společností, anebo protože jejich banka konkrétní službu prostě nenabízí.

autor: Ekonomika

reklama
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama