reklama
 
 

Nová značka Era u většiny lidí nezabrala. ČSOB se vrací k názvu Poštovní spořitelna

2. 11. 2015 6:29
ČSOB končí s výraznou podporou své značky Era a vrací se k tradičnímu názvu Poštovní spořitelna. Značku Era přitom začala používat před pěti lety pro svou „červenou část“, tedy především služby poskytované na základě partnerství s Českou poštou, a chtěla jí oslovit mladší a aktivní lidi, které nelákal dosavadní název Poštovní spořitelna. Průzkumy ale potvrdily, že klienti novou značku nepřijali.

Praha – ČSOB, jedna ze dvou největších tuzemských bank, neuspěla se svou značkou Era. Tu začala banka používat před pěti lety pro svou „červenou část“, tedy především služby poskytované na základě partnerství s Českou poštou, a chtěla jí oslovit mladší a aktivní lidi, které nelákal dosavadní název Poštovní spořitelna.

Nákladně budovanou značku, která měla symbolizovat moderní éru finančních služeb, ale klienti nepřijali. Velká část stále dává přednost tradičnímu názvu Poštovní spořitelna. Samostatná Era tak v další strategii ČSOB už nemá místo.

„Je to výsledek našich průzkumů mezi klienty. Vyzdvihujeme proto Poštovní spořitelnu znovu na nejvyšší místo vedle značky ČSOB,“ potvrdil Hospodářským novinám Petr Hutla, člen představenstva ČSOB odpovědný za služby pro drobné klienty. „Ukazuje to, že český národ je hodně tradicionalistický a dost konzervativní. Pokračovat za této situace se samostatným brandem Era by bylo nelogické,“ dodává.

Rozhodnutí je už vidět. Logo Poštovní spořitelny se tento měsíc objevilo na některých Era pobočkách, a to paralelně s logem Era. V celé této síti, kterou aktuálně tvoří 76 obchodních míst, bude nové označení dokončeno ještě letos. Úplný zánik značky Era, které podle informací Hospodářských novin bylo na pořadu dne ještě před půl rokem, se zatím nechystá.

Samostatná značka Era přitom byla i „pojistkou“ ČSOB na možný konec dlouholetého partnerství s Českou poštou a hrozící zánik dosavadní Poštovní spořitelny. ČSOB má o další spolupráci zájem, ale prodloužení smlouvy bude záležet na státu, především na ministerstvu vnitra, do jehož resortu pošta spadá. Dosavadní smlouva platí do konce roku 2017.

Ke konci letošního pololetí měla ČSOB 2,8 milionu klientů, což je o jedno procento méně než před rokem. Zhruba dva miliony jsou z toho právě klienti vázaní ke značkám Poštovní spořitelna a Era. ČSOB je v tomto směru druhou největší bankou v tuzemsku, jasnou jedničkou zůstává Česká spořitelna s téměř pěti miliony klienty (meziročně o dvě procenta méně).

Rozhovor s Petrem Hutlou o dalším směřování Poštovní spořitelny a retailových služeb ČSOB najdete na webu Hospodářských novin, další podrobnosti pak v dnešních Hospodářských novinách.

autoři: Olga Skalková, Ekonomika | 2. 11. 2015 6:29

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama