Zboží zaplatil, ale nedostal. Jak vymoci zpět peníze od nepoctivého e-shopu

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 13. 4. 2019 22:43
Nakupování přes e-shop je u Čechů stále oblíbenější. Loni nakoupilo on-line podle dat statistiků už 54 procent obyvatel Česka starších 16 let - tedy více než 4,7 milionu osob. V tuzemských e-shopech utratili 135 miliard korun. Nákup přes internetový obchod ale nekončí vždy radostně - špatný výběr může vést nejen k pozdějším reklamacím, ale i komplikovanému vymáhání svých práv. Podle čeho vybírat kvalitní e-shop? A jak se bránit, pokud jsme se již nechali nachytat?
Amazon balíčky
Amazon balíčky | Foto: Shutterstock

Zaplatil jsem, ale zboží nikde

Jedním z prvních zádrhelů, na které spotřebitel při nákupu u nespolehlivého e-shopu narazí, bývá termín dodání zboží. Obchodník potvrdí objednávku, ale o termínu dodání neinformuje. Případně zákazníkovi upřesní, že zboží skladem v jeho řeči znamená, že jej má očekávat nejdříve za 14 dní. "Pokud s nákupem pospícháte, je dobré si před objednáním potvrdit, kde je zboží naskladněné a jak dlouho trvá jeho doručení," upozorňuje časopis dTest.

Máte-li stanovený termín dodání a zboží nikde, prvním krokem by vždy mělo být informování prodejce. "Pokud to mírovou cestou nejde a prodejce nereaguje, kontaktujte ho s tím, že je v prodlení s plněním, že termín dodání byl oběma stranami domluven a že tím, že zboží v termínu nedošlo, došlo k podstatnému porušení smlouvy a že od smlouvy odstupujete," radí právnička Anna Freimannová z advokátní kanceláře e-Legal. Pokud jste zboží zaplatili předem, požadujte v rámci tohoto kroku své peníze zpět.

"Veškerou komunikaci - písemně je to lepší, ale e-mailem to taky v klidu postačí - si pečlivě uschovejte, v ruce pak budete mít silnější arzenál," doporučuje Freimannová.

 

Právě se děje

Další zprávy