Zázračný Honza opět rozdává peníze. Je opravdu Chytrý?

Jiří Hovorka Petr Kučera Jiří Hovorka, Petr Kučera
4. 10. 2013 18:43
Na kampaň Honzy Pospíšila navázal Chytrý Honza, oficiálně se ale ke kampani nepřihlásil
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Na internetový projekt HonzaPospíšil.cz, který zřejmě předčasně zastavila ostražitost tuzemských bank, navazuje nová kampaň. Spouští ji společnost ChytrýHonza.cz, provozovatel stejnojmenného webu porovnávajícího finanční produkty.

Firma, která už v minulosti používala virální kampaně, se však k projektu Honzy Pospíšila zatím oficiálně nepřihlásila. Ředitel společnosti ChytrýHonza.cz Jiří Paták na dotaz online deníku Aktuálně.cz nepotvrdil, ale ani nevyvrátil, že za projektem stojí.

"Proč to komplikovat a chtít po lidech, aby riskovali, že třeba přijdou o své peníze? Chytrý Honza dá lidem peníze rovnou na ruku. Od pondělí 7. října zveřejníme každý všední den jednu adresu, kde bude na nejrychlejšího člověka čekat rovných 1000 korun," oznámila v pátek odpoledne marketingová ředitelka Chytrého Honzy Barbora Zajptová.

„Adresa bude každý všední den zveřejněna v předem neurčený čas na webu Financenajednéadrese.cz spolu s novým heslem. Odměnu dostane první člověk, který na danou adresu přijde a řekne heslo," upřesňuje Zajptová.

Doména byla zaregistrována teprve v pátek a u jiného registrátora, než si zhruba před měsícem pořídil domému HonzaPospisil.cz tajemný Jan Pospíšil, který ve formuláři uvedl zřejmě smyšlenou adresu.

Pokud za kampaní skutečně stojí ChytrýHonza.cz, postupuje tentokrát ještě chytřeji než před dvěma lety. Autora tehdejší virální kampaně KdoJeHonza.cz odhalil online deník Aktuálně.cz pár dnů před chystanou tiskovou konferencí. Na druhou stranu by nyní Chytrý Honza klamal své vlastní příznivce na Facebooku, kde teď tvrdí, že netuší, kdo je tajemný Honza, který prý rozdává 10 miliónů, a že posílání peněz je na vlastní nebezpečí.

S kampaní používajicí slogan "Buďte vidět a zdvojnásobte svůj zisk" přišla v září i společnost Ignum, která spouští projekt WebHned.cz. "Honza Pospíšil není naše práce," odpověděl však na otázku Aktuálně.cz šéf společnosti Miroslav Jura.

Banky zablokovaly účty

Tajemný Honza Pospíšil od 13. září slibuje na svém webu a na Facebooku zdvojnásobit každou došlou platbu do výše 1000 korun. Pravdivost slibu vyzkoušel v tomto týdnu i redaktor Aktuálně.cz. Po zveřejnění článku se ale o bankovní účet údajného Honzy Pospíšila začala zajímat Česká spořitelna a Zuno Bank, které se vzápětí obrátily na Finančně analytický útvar ministerstva financí kvůli podezření z praní špinavých peněz.

Od pátku jsou účty zablokovány. "Neprovedl jsem nic nelegálního, až do zablokování jsem veškeré platby postupně znásobil. Banky mě o svém kroku ani neinformovaly a na mé dotazy nereagují (mají na mne telefon i e-mail). Svým počínáním neprovádím nic proti obchodním podmínkám. Nejsem právnická osoba, účty neslouží k podnikání," tvrdí údajný Pospíšil na svém webu.

"V této zemi nelze nic dělat originálně a jinak. Za vším je hned vidět pokus o podvod. Tato "reklamní kampaň" bude mít pokračování, ovšem v již klasickém duchu s odkazem na Honzu Pospíšila," dodává na webu bez bližších podrobností.

"Na naše klientské centrum se obrací stále více lidí, kteří odeslali peníze na tento účet, že se jim peníze nevrací. Údajný Honza Pospíšil se na nás obrátil e-mailem, načež byl vyzván, aby nás kontaktoval telefonicky, neboť pracovníci kontaktního centra si musí ověřit totožnost majitele účtu pomocí nastavených bezpečnostních hesel. Telefonicky se nám již neozval," říká Marek Pšeničný z tiskového oddělení České spořitelny.

Další virál?

Virální reklamní kampaň, postavenou na sloganech "Kdo je Honza" a "Honzo, děkuji", vyzkoušel provozovatel portálu ChytrýHonza.cz už před dvěma lety. Další virální kampaň se zpívající blondýnou Nicky Tučkovou pak letos uspěla na YouTube a dostala se i do amerických médií.

Portál ChytrýHonza.cz se zaměřuje na oblast osobních financí. Nezávisle porovnává nabídku nejen finančních institucí, ale také ceny plynu či elektřiny, a pomáhá uživatelům vybrat nejlepší řešení. Začal v létě 2009 jako HonzovaHypotéka, o necelý rok později se přidala HonzovaPojistka.cz, později HonzovaPujcka.cz a HonzovaEnergie.cz. Zakladateli jsou Jiří Paták a Jakub Havrlant, partnerem pak společnost Miton.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality a rady!

 

Právě se děje

Další zprávy