Nový závod Škody v Česku nebude, podle Volkswagenu v zemi není dostatek zaměstnanců

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
Aktualizováno 6. 11. 2018 9:17
Německý automobilový koncern Volkswagen plánuje výstavbu nového závodu pro svoji českou značku Škoda mimo Česko. Ve hře jsou mimo jiné některé z východoevropských zemí, například Bulharsko, v úvahu ale připadá i Turecko. Napsal to na svých internetových stránkách německý list Handelsblatt, který se odvolává na zdroje z koncernu. Dozorčí rada Volkswagenu by o výstavbě závodu mohla rozhodnout už příští týden.
Továrna Škody v Číně
Továrna Škody v Číně | Foto: Škoda-auto

Nová továrna za miliardy eur by podle zdrojů Handelsblattu neměla být v Česku, protože v této zemi již není dostatek pracovníků. Firma chce podle zdrojů jít více na východ. Mluvčí mladoboleslavské automobilky se podle listu nechtěl ke zprávě vyjadřovat.

Škoda již nemá v Česku dostatečné kapacity a některé její vozy se vyrábějí v jiných továrnách koncernu. V roce 2014 vyrobila Škoda jeden milion aut, nyní je to už zhruba 1,23 milionu a tento počet by měl v příštích letech dál výrazně růst.

Škoda těží hlavně z poptávky po nových modelech SUV a vstoupit chce také do oblasti elektrických vozů, uvedla agentura APA.

Škodě hrozí výrazný pokles zisků

  • Hospodářské noviny v říjnu upozornily, že automobilka Škoda Auto se po loňském rekordním roce, kdy prodala nejvíce aut v historii a dosáhla vůbec nejlepších hospodářských výsledků, připravuje na obtížné období. Podle informací HN největší české firmě v následujících letech hrozí prudký propad provozního zisku. Zatímco loni činil 1,6 miliardy eur, během následujících dvou let by mohl klesnout až na polovinu.
  • Firma proto podle informací HN plánuje zdražit auta pro své odběratele. Zatím nelze říci, jak to prodejci promítnou do konečných cen aut.
  • Byznys Škodě komplikuje hned několik věcí najednou. Od září nesměla prodávat vozy, pro které se jí nepodařilo získat potřebná razítka. Ta jsou nutná kvůli přísnějším pravidlům pro měření emisí. Během podzimu proto nebyla schopná dodat zákazníkům desítky tisíc vozů. Auta z továrny dovážela na pronajaté odstavné plochy. 
  • Pod silný tlak aktuálně dostává automobilky Evropská unie. Ta od roku 2020 zásadně omezí množství zplodin, které mohou auta vypouštět z výfuků. Automobilky budou muset srazit průměrné emise u vyrobených aut, v opačném případě budou platit miliardové pokuty. Do roku 2030 se navíc regulace ještě zpřísní.
 

Právě se děje

Další zprávy