Praha - Rozmachu trhu s elektromobily v Česku i v zahraničí zatím brání zejména jejich nesériová výroba a tedy i poměrně vysoká pořizovací cena.
Auto na elektřinu lze pořídit za 650 až 900 tisíc korun.
Průkopníky elektromobilů by se tak mohly stát velké firmy a instituce, pro které není vyšší cena překážkou.
Investované prostředky se jim totiž díky nízkým provozním nákladům rychle vrátí.
Elektrický pohon se v současné době vyplatí zejména pro zaměstnance, kteří potřebují být mobilní na krátké vzdálenosti, například mezi jednotlivými pobočkami firmy či sklady. První velkou firmou v Česku, jejíž zaměstnanci budou cestovat v elektromobilu, je Vodafone.
Vůz Smart ED na elektrický pohon bude firma provozovat ve spolupráci s výrobcem Mercedes-Benz a energetickou společností E.ON.
"Elektromobil je dalším příkladem praktického využití technologií k ohleduplnějšímu chování k životnímu prostředí. Vůz je ideální do městských ulic nejen díky bezemisnímu provozu a nízké hlučnosti, ale i snadné manipulaci při parkování," uvedl manažer společenské odpovědnosti Přemysl Filip a dodal: "Kromě Smart ED využíváme například i pět hybridních vozů Toyota Prius, kterými naši zaměstnanci jezdí už od roku 2008."
Síť dobíjecích stanic už se rozrůstá
Rozvoj elektro-automobilové dopravy postupně podporuje stále se rozšiřující síť dobíjecích stanic i možnost vozy dobít z běžné zásuvky. K rozšíření vozů na elektrický pohon hodlá přispět i Vodafone, a to výstavbou veřejné dobíjecí stanice v podzemních garážích přímo v areálu centrály Vodafone v Praze na Vinici, která by měla být v provozu do několia týdnů.
První veřejnou dobíjecí stanici E.ON v současné době provozuje v centru Brna v nákupním centru Galerie Vaňkovka. Ekologické vozy postupně začínají používat i další subjekty jako například pražská zoo či záchranná služba.
Tento materiál vznikl v rámci společného projektu Aktuálně.cz a CSR fórum - webového magazínu Byznys a společnost.
Sekce chce informovat o světě firem, neziskových organizací, trendech v CSR a společenské odpovědnosti vůbec.