reklama
 
 

Nádraží oživí policejní stanice nebo finanční úřad. Na opravy půjdou miliardy korun

AKTUALIZOVÁNO 29. 8. 2017
Správa železnic představila první projekty na oživení nádraží. V prostějovském nádraží budou sídlit policisté, v Teplicích pak železničáři chtějí na nádraží přesunout sídlo finančního úřadu. Správa železnic letos do oprav plánuje vložit 600 milionů korun, do roku 2022 celkem 8,4 miliardy korun.
Doporučujeme

Praha - V nevyužitých nádražních budovách budou sídlit policisté nebo finanční úřad. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) představila pilotní projekty na oživení nádražních budov a jejich prostor, které do budoucna nemají pro obsluhu železnice využití.

V prostějovském nádraží budou sídlit policisté, v Teplicích pak železničáři chtějí na nádraží přesunout sídlo finančního úřadu. Na dnešní tiskové konferenci to řekl náměstek generálního ředitele SŽDC Tomáš Drmola. Správa železnic nádraží koupila od Českých drah vloni. Letos do oprav plánuje vložit 600 milionů korun, do roku 2022 celkem 8,4 miliardy korun.

Najít využití pro nádraží je pro správu železnic velký úkol, uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Provoz železnice se centralizuje a je řízen dálkově, ze stanic mizí výpravčí. Není proto možné nádraží pouze opravit a nechat je nevyužitá, dodal ministr.

Prostory v prostějovském nádraží předá SŽDC policii 27. září, v budově bude sídlit 45 příslušníků, uvedl Drmola. Projekt na přesun finančního úřadu v Teplicích zatím takto daleko není. Intenzivně se o něm ale jedná. Zatím jde jen o ojedinělé projekty, širšímu využití nádraží pro nastěhování například úřadů nebo i komerčních nájemníků zatím brání to, že nejsou opravena.

Ze zhruba tisícovky nádraží opravy aktuálně nepotřebuje 70 staničních budov a zbytek rekonstrukci ve větší nebo menší míře vyžaduje. Nejvíce peněz půjde na dokončení oprav budovy pražského hlavního nádraží, které by se mělo začít opravovat v roce 2019 - náklady SŽDC odhaduje na 945 milionů korun.

Dalších 325 milionů korun pak bude stát oprava hlavního nádraží v Plzni, ke zhruba 150 milionům korun se vyšplhají náklady na rekonstrukce nádraží v Chebu a Mostě, o dalších zhruba deset milionů dražší pak budou opravy nádraží v Českých Budějovicích nebo na pražském Smíchově.

Příkladem již opraveného nádraží jsou například stanice v Náchodě, Rakovníku nebo v pražských Dejvicích. Do této budovy SŽDC nastěhovala čtyři desítky zaměstnanců z úseku správy majetku, uvedl generální ředitel společnosti Pavel Surý.

Příští rok plánuje správa železnic opravovat zejména nádraží, pro jejichž rekonstrukci přichystaly projekt ještě České dráhy. Jde třeba o nádraží v Hradci Králové, Břeclavi, Kuřimi, v Přerově a v Sokolově. Nyní správce železnic hledá stavební firmy na rekonstrukci těchto stanic.

Kolik peněz bude muset SŽDC do oprav v roce 2018 investovat, zatím není možné spočítat. Doposud se připravují projektové dokumentace k jednotlivým opravám, uvedl Drmola. Nádraží ale nepředstavují pro SŽDC jen náklady spojené s opravami. Ročně organizaci z jejich pronájmu plyne 380 milionů korun.

autor: ČTK

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama