Z hospod nás nevyhání špatné jídlo, ale hrozní číšníci

Domácí ČTK Domácí, ČTK
17. 11. 2013 21:20
Výzkum: Nejhoršími prohřešky českého personálu jsou arogance, neochota a nevšímavost
Ovládnou minipivovary český trh?
Ovládnou minipivovary český trh? | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Hosty dokáže od návštěvy restaurace odradit spíše nevhodné chování personálu než špatné jídlo.

Přístup personálu dokáže zážitek v restauraci znechutit téměř polovině hostů (46 procent), zatímco špatné jídlo jako nejhorší prohřešek uvedla čtvrtina respondentů.

Vyplývá to z průzkumu restauračního rezervačního portálu Restu.cz.

Nespokojenost Češi nejčastěji vyjádří tím, že obsluze nedají spropitné, nebo se již neobjeví. Třetina si je ochotna stěžovat.

Nejhoršími prohřešky personálu jsou arogance, neochota a nevšímavost. Žoviální až vlezlý přístup k zákazníkovi jsou Češi naopak schopni číšníkům spíše odpustit.

"Pro restauratéry je lepší vzít nezaučeného brigádníka, který ale dělá práci s láskou, než otráveného číšníka či číšníci. Ti jsou totiž schopni zabít tržby během krátké doby," komentoval výsledky šetření zakladatel Restu.cz Pavel Suchánek.

Mezi další nešvary, které návštěvníkům v restauračních zařízeních vadí, jsou podle průzkumu zakouřené prostory, které uvedlo 15 procent dotazovaných, zatímco deset procent na prvním místě kouká na čistotu lokálu a sociálních zařízení.

Negativně naopak lidé příliš nevnímají neobměňovaní jídelního lístku. Stále stejnou nabídku jídel by své oblíbené restauraci odpustila nadpoloviční většina hostů.

Pokud český host není spokojen, potom to nejčastěji řeší tím, že nedá obsluze žádné spropitné. Takový přístup volí 41 procent lidí. Důležitým signálem pro restauratéry je fakt, že čtvrtina Čechů si otevřeně nestěžuje, ale už nikdy do stejné restaurace nepřijde.

Sedm procent je ochotno o svých špatných zkušenostech napsat recenzi na internetu a pouhá dvě procenta nespokojených hostů si nechají zavolat vedoucího restaurace.

 

Právě se děje

Další zprávy