Výměnná síť reklamy na internetu BillBoard.cz skončí

ČTK ČTK
28. 8. 2014 12:08
Služba fungovala šestnáct let na jednoduchém principu výměny reklamních ploch mezi dobrovolně zapojenými médii.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Praha - Výměnná síť reklamy na internetu BillBoard.cz po 16 letech fungování na podzim skončí. Důvodem je klesající zájem médií o výměnné sítě, které jim nepřinášely peníze.

Služba BillBoard.cz fungovala na jednoduchém principu výměny reklamních ploch mezi dobrovolně zapojenými médii. "Prakticky od začátku roku 2010 začal poměrně dramatický odliv webů zapojených do této služby, a proto jsme se rozhodli tuto službu ke konci listopadu 2014 ukončit," uvedl obchodní ředitel Tomáš Horák.

BillBoard.cz měla význam pro začínající projekty, které neměly peníze na svou propagaci, i pro velká média, která si tímto systémem udržovala nebo i zvyšovala návštěvnost svých stránek. Nicméně hlavním trendem posledních let pro média jsou služby, které přináší reálné výdělky, a to služba BillBoard.cz nenabízí.

BillBoard.cz svůj největší růst zaznamenal v letech 2004 až 2009. Především v letech 2004 až 2006 byl reklamní prostor, respektive zásah uživatelů na českém internetu, největší ze všech možných reklamních kanálů a zřejmě předstihl i současnou jedničku na trhu Seznam.cz.

Provozovatel Internet Billboard nyní sází zejména na novou službu iBillboard RTB, která v reálném čase nabízí reklamní prostor inzerentům formou aukce. Firma je na trhu od roku 1996 a v současnosti má pobočky v Turecku a Polsku. Celkově Internet Billboard spravuje reklamní prostor převyšující 20 miliard zobrazení měsíčně.

 

Právě se děje

Další zprávy